הסוכנות היהודית תבנה אלפי דירות - אך לא ידוע מתי

הסוכנות נמצאת בשלבים ראשוניים לגיוס מאות מ' ש' על מנת לבנות 2,000-3,000 דירות ברחבי הארץ ■ מתי זה יקרה, כמה דירות ייבנו באזורי ביקוש, וכמה מהן יהיו מיועדות להשכרה? עדיין אין החלטה

הסוכנות היהודית מתכוונת לגייס מאות מיליוני שקלים על מנת לקדם תוכנית לבניית אלפי דירות בכל הארץ - כולל בגוש דן.

התוכנית נמצאת בשלבים מוקדמים מאוד. בחודש שעבר קיבל חבר הנאמנים של הסוכנות את ההחלטה האסטרטגית לקבל את התוכנית וכעת יש להניע אותה. הסוכנות החלה במגעים ראשוניים לבדוק אפשרויות גיוס הון בצורות שונות לצורך המהלך.

יש לציין כי עדיין לא נקבעו הסכומים המדויקים שיוקצו למהלך, מספר הדירות שייבנו או לוח זמנים להשלמת הפרויקט. ההערכה היא כי הסוכנות תקדם בניית 2,000-3,000 דירות על קרקעות שבבעלותה, כלומר היא לא תצטרך לרכוש את הקרקעות מבעלים פרטיים או במכרזים של רשות מקרקעי ישראל.

עם זאת, במסגרת התהליך תבקש הסוכנות היתרי בנייה בחלק מהקרקעות, ואילו בחלק אחר מדובר באזורים שכבר בנו בהם דירות והסוכנות תבקש היתר הרחבה. באזורים אחרים תבקש הסוכנות שינוי ייעוד של הקרקע כדי לבנות דירות, מה שאומר שהיא תצטרך לעבור בסבך הביורוקרטי של הוועדות הידועות לשמצה ולקבל את האישורים הנדרשים, מה שעלול לקחת זמן רב.

המהלך כולו יהיה בתיאום מול הממשלה ובהמשך ייקבעו המיקומים המדויקים שבהם ייבנו הדירות. לא ידוע עדיין איזה שיעור מסך הדירות שייבנו יוקצה לאזורי ביקוש. למעשה, גם על סוג הדיור - כמה דירות למכירה וכמה להשכרה - עדיין לא הוחלט.

מהסוכנות היהודית נמסר בתגובה: "מדובר בהחלטה של חבר הנאמנים של הסוכנות שמיועדת לקדם מהלכים שיסייעו בפתרון של בעיה חברתית ממשית. כל המהלך אמור להיות מתואם עם הממשלה".