הטיפ היומי: חברת אינטרנט שצפויה לזנק ברווח ובהכנסות

במחלקת המחקר של קרדיט סוויס ממליצים "תשואת יתר" על מניית Rakuten, במחיר יעד הגבוה ב-20% ממחירה בשוק

חברת האינטרנט Rakuten / צילום: רויטרס
חברת האינטרנט Rakuten / צילום: רויטרס

חברת האינטרנט Rakuten נסחרת בבורסה של טוקיו (סימול: 4755:JP) לפי שווי של כ-2.9 טריליון ין (כ-23.4 מיליארד דולר). החברה היא מובילת שוק המסחר המקוון (e-commerce) ביפן, ומפעילה את אתר המסחר הגדול ביותר במדינה, Rakuten Ichiba, שלו למעלה מ-70 מיליון לקוחות רשומים. בנוסף למסחר המקוון, ראקוטן מפעילה אתר להזמנות נופש, Rakuten Travel, ובאמצעות רכישות ממוקדות היא נכנסה גם לשוק שירותי המימון באינטרנט.

אנחנו מצפים לצמיחה בשיעור דו-ספרתי בהכנסותיה של ראקוטן וברווח התפעולי שלה בשלוש השנים הקרובות. יחד עם זאת, לחברה יש "תיאבון" להשקעות בחברות אינטרנט מחוץ ליפן, כך שיש סבירות גבוהה שההתרחבות באמצעות השקעות ורכישות תשפיע באופן משמעותי על רווחיה העתידיים. ב-2015 אנחנו מצפים לצמיחה שנתית של 13.6% בהכנסות החברה, לרמה של 680 מיליארד ין, ושל 15.6% ברווח התפעולי לכ-123 מיליארד ין.

בתחום שירותי האינטרנט, הכולל בעיקר את האתר Ichiba ואת Rakuten Travel, ההכנסות ב-2014 היו כ-363 מיליארד ין, 41.7% מהן הגיעו מ-Ichiba. מנוע הצמיחה המרכזי של Ichiba הוא הגידול בהיקפי המסחר המקוון ביפן. למרות תנודתיות מסוימת על רקע העלאת מס הצריכה, היקף המסחר גדל בשיעור ממוצע של 14.2% בשנתיים האחרונות.

בתחום המימון, הכנסות החברה ב-2014 הגיעו לכ-237 מיליארד ין. הפעילות המרכזית היא Rakuten Card, כרטיס אשראי שכ-70% מהעסקאות באתר Ichiba מבוצעות דרכו. לכרטיס יש פוטנציאל משמעותי לתרום לצמיחה, והחברה יכולה למקד את מאמציה בשכנוע רוכשים באתר להשתמש בכרטיס. אנחנו מצפים להמשך מגמת הצמיחה בהכנסות וברווחים של ראקוטן בתחום המימון. עם זאת, כדאי לזכור שבתחום זה יש חשיפה גבוהה לסביבה המאקרו כלכלית ולשוקי ההון, כך שעלולה להיות תנודתיות גבוהה שתשפיע על הרווח.

על בסיס מכפיל רווח של 37.4 לשנת 2016 (בדומה למכפיל הממוצע בשלוש השנים האחרונות) אנו מגיעים למחיר יעד של 2,400 ין למניה, שגבוה ב-19.9% ממחירה בבורסה. אנחנו מתחילים לסקר את מניית ראקוטן בהמלצת "תשואת יתר", והמניה היא הבחירה המועדפת עלינו במגזר האינטרנט ביפן.

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם