גאדג'טים: סמארטפון של שיאומי שמחקה את הנוט 4 של סמסונג

ה-Mi Note נראה ממש כמו הפאבלט של סמסונג - אותו גודל מסך, אותו עיצוב ואותה מסגרת מתכת ■ ההבדל הוא כמובן במחיר - 1,000 שקל פחות, מינוס עט מגע ורזולוציית מסך נמוכה יותר ■ ועדיין, מדובר במכשיר יותר מראוי

במבט ראשון ה-Mi Note של חברת שיאומי (Xiaomi) הסינית נראה כמו ה-Note 4 של סמסונג. הוא מגיע עם אותו גודל מסך, אותו עיצוב ואותה מסגרת מתכת. ההבדל הוא כמובן במחיר - 1,000 שקל פחות, מינוס עט מגע ורזולוציית מסך נמוכה יותר.

שיאומי היא חברה סינית בעלת שווי מוערך של 45 מיליארד דולר והיא נחשבת לאחת המובילות בסין. לישראל היא עדיין לא מגיעה בייבוא מסודר.

מסך: ה-Mi Note הוא פאבלט (הכלאה של סמארטפון וטאבלט), הוא כולל מסך בגודל 5.7 אינץ' ברזולוציית Full HD. הצבעים עשירים, התמונה חדה ופשוט כיף לצפות בסרטים במסך הזה. המסך מגיע עם זכוכית גורילה גלאס 3 של חברת קורנינג, המספקת מעט עמידות בפני שריטות.

עיצוב: כאמור, השיאומי נראה כמו הנוט 4, והוא מספק מראה אלגנטי. הגב שלו עשוי מפלסטיק מבריק ונעים למגע, המסגרת עשויה ממתכת כסופה והמשקל לא כבד מדי - 161 גרם.

ממשק: הממשקים של החברות הסיניות מנסים להיות כמו באייפון, כאשר הם מסירים את מגירת האפליקציות. הממשק MIUI של שיאומי פחות אהוב עלינו והתקנו עליו את הלאנצ'ר של גוגל, אשר עשה עבודה נהדרת. מערכת ההפעלה שמותקנת על המכשיר היא אנדרואיד קיטקט (4.4.4). מדובר בנקודה כואבת בחלק מהחברות הסיניות, שלא בהכרח מעדכנות במהירות את המכשירים לגרסאות האנדרואיד החדשות.

חומרה: ה-Mi Note הפגין ביצועים מוצלחים מאוד, המכשיר לא גמגם, לא נתקע ופשוט עבד. המעבד הוא מסוג סנפדרגון 801 של קוואלקום. אומנם לא מדובר באחד המעבדים החדשים של החברה והוא "רק" מרובע ליבות ולא שמונה ליבות, אבל במהירות 2.5 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון, לא היה לנו על מה להתלונן. נפח האחסון עומד על 16 ג'יגה (יש גם גרסת 64 ג'יגה), אבל אין אופציית הרחבת זיכרון באמצעות כרטיס. הבלוטות' סבל מבעיה בזמן שהשמענו מוזיקה על-גבי רמקולים אלחוטיים. הסאונד נשמע פחות טוב מסמארטפונים אחרים.

מצלמה: עוד הפתעה מוצלחת היא במצלמה המגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל ומספקת תמונות עם צבעים עשירים וחדים. אפילו המצלמה הקדמית לצילומי סלפי המגיעה עם חיישן 4 מגה פיקסל מספקת תוצאות טובות.

סוללה: ביצועי הסוללה של ה-Mi Note מוצלחים. הסוללה שרדה לנו עד שעות הלילה, כך שאין סיכוי שהפאבלט יפסיק לעבוד לכם באמצע היום. את הסוללה לא ניתן לפרק ולהחליף בקלות.

בשורה התחתונה, מחירו של המכשיר דרך אתר צ'יינה ביי, הכולל גם אחריות לשנתיים, מספק פתרון יותר מראוי עבור מי שמחפש פאבלט.

מחיר: 2,100 שקל.

ציון: 9.