הישראלי שרוצה לנצח את גוגל עם מכונית אוטונומית

חיים סיבוני, שעשה חיל בפיתוח מערכות הגנה חכמות נגד חדירות מחבלים, לוקח את הטכנולוגיות המתקדמות שפיתח במגנ"א, ועובר אל התחום האזרחי: המכונית האוטונומית ■ "אין לי ספק שנהיה בשלישייה המובילה בעולם"

חיים סיבוני / צילום: איל יצהר
חיים סיבוני / צילום: איל יצהר

בין אם ירשום הצלחה חובקת-עולם, ובין אם המיזם שלו ימצא את דרכו אל תהום הנשייה של רעיונות פורצי דרך שהיו ואינם, הלהט של חיים סיבוני עשוי מן החומר שממנו נבנות אגדות עסקיות.

עם חברה קטנה מהמזרח התיכון, שמוכרת כרגע במיליוני דולרים בלבד, סיבוני, יזם ומנכ"ל מגנ"א BSP, רוצה לכבוש לעצמו נתח משמעותי בשוק הכי רותח, מעורר דמיון ובעיקר תקוות התעשרות גדולות, של הרכב האוטונומי. והוא בטוח שיצליח בכך, וש"לפעמים גם דוד מנצח את גוליית". גם אם לגוליית קוראים במקרה זה: גוגל.

- אתה יודע שיש כאלה שיגידו שאתה פנטזיונר.

"יש כאלה שכבר אומרים לי את זה. אז מה? כבר אמרו לי את זה לפני יותר מעשור כאשר הגעתי, כחברה קטנה הרבה יותר, ואמרתי שאמגן את הגבול עבור הצבא. אמרו, 'מי ייתן לך להיכנס?'. מתחרים ניסו להרוג אותי, השמיצו אותי באוזני הצבא.

"לא נבהלתי אז, כשהייתי קטן, אז עכשיו, כשאני חזק גם בארץ וגם בחו"ל, בטח לא יוכלו לשבור אותי. נכון שהמוצרים שלי עוד לא פרצו בעוצמה שאני רוצה, אבל זו בדיוק הסיבה שאני לא מחכה ותוקף בחזית נוספת".