יוכפל שטח אזור התעשייה ליד כפר קאסם

העבודות על החלק החדש של אזור התעשייה ("לב הארץ שלב ב'") כבר בעיצומן, והוא צפוי להיות מאוכלס במהלך 2017

פועלים באתר בנייה / צילום: תמר מצפי
פועלים באתר בנייה / צילום: תמר מצפי

שטח אזור התעשייה "לב הארץ", הסמוך לצומת כפר קאסם ומשמש ברובו למרכזים לוגיסטיים, יוכפל וישתרע על 360 דונמים.

ההרחבה תתאפשר, בין השאר, הודות להכרזתה של כפר קאסם כאזור עדיפות לאומית א', מה שיאפשר ליזמים במתחם לקבל מענקים או הטבות מס ממרכז ההשקעות במשרד הכלכלה. במקביל הקימה העירייה מנהלת לאזור התעשייה על מנת ליצור כתובת ישירה לטיפול בעסקים הפועלים בו.

העבודות על החלק החדש של אזור התעשייה ("לב הארץ שלב ב'") כבר בעיצומן, והוא צפוי להיות מאוכלס במהלך 2017. את הפרויקט מבצעת עיריית כפר קאסם בעלות של כ- 23 מיליון שקל, בסיוע של משרד האוצר, משרד הכלכלה והרשות לפיתוח כלכלי לרשויות הערביות במשרד ראש הממשלה.

בשטח הקיים של אזור התעשייה (שלב א') שוכנים כיום משרדים, מפעלים וסניפים של חברות גדולות רבות, כולל סנו, מחסנים של סופר-פארם ושל רמי לוי, ועוד. בעיריית כפר קאסם מקווים כי גם שלב ב' יאוכלס בחלקו הגדול ע"י חברות גדולות ומוכרות במשק.

ראש העיר, עאדל בדיר, אמר היום כי "אזור התעשייה לב הארץ נהנה מכל יתרון אפשרי עבור צרכים לוגיסטיים של חברות גדולות: מיקום במרכז הארץ וקרבה לגוש דן, סמיכות לכביש 6 והטבות של אזור עדיפות סוג א'. הרחבת אזור התעשייה היא חלק מתנופת היזמות העוברת על כפר קאסם, שהצליחה להרחיב את גביית הארנונה ולהפוך ליישוב מאוזן מבחינה תקציבית".

בדיר הוסיף כי "יזמים הפועלים בכפר קאסם נהנים מתשתיות מצוינות שהולכות ומשתפרות ככל שהעיר מתבססת, ואילו תושבי העיר נהנים מיותר ויותר יזמות עסקית היוצרת מקומות עבודה ומניבה ארנונה המשמשת לשיפור החינוך, התרבות, והרווחה בכפר קאסם".

לפרויקט שותפים היזם רוני יצחקי אשר יזם את ביצוע הקמת שלב א' של אזור התעשייה, ויזמים מקומיים מהישוב.