המינהלת וההתאחדות מוציאות מכרז-בזק לשידור "המשחק המרכזי"

בשל המשבר ברשות השידור, הגופים המנהלים את הכדורגל הישראלי החליטו לצאת למכרז להחלפת זכיין השידורים ■ המכרז ל-4 שנים בסכום מינימום של 15 מיליון שקל לעונה ■ המעוניינים יידרשו להגיש הצעות כבר השבוע

יורם באומן, עופר עיני / צילומים: יוסי כהן, איל יצהר
יורם באומן, עופר עיני / צילומים: יוסי כהן, איל יצהר

בעקבות אי-הוודאות השוררת ברשות השידור, הודיעו היום (שבת) מינהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל על יציאה למכרז לשידור "המשחק המרכזי" של ליגת העל.

מדובר במכרז-בזק שייסגר כבר השבוע, במסגרתו יינתנו לגופי שידור הזכות להציע הצעות לשידור "המשחק המרכזי" של ליגת העל ל-4 עונות המשחקים הבאות - 2015/16 ועד תום עונת 2018/19. מחיר הסף המינימלי להגשת הצעות עומד על 15 מיליון שקל לעונה.

עם זאת, המינהלת וההתאחדות משאירות לרשות השידור את האופציה לקיים את ההסכם הנוכחי בו היא מחזיקה, לעונת 2015/16, כאשר במקרה כזה המכרז החדש יבוטל, ורשות השידור היא זו שתמשיך לשדר את המשחק המרכזי בעונה הנוכחית.

בהודעה שהוציאה המינהלת נכתב: "מינהלת הליגות לכדורגל בשיתוף עם ההתאחדות לכדורגל יוצאת ב'הליך הזמנה' למכירת שידורי המשחק המרכזי במהלך 4 השנים הקרובות. פעולה זו נעשית לאור החשש הכבד והממשי כי רשות השידור לא תעמוד בהתחייבויותיה כלפי ההתאחדות והמינהלת.

הליך ההזמנה כולל את שידורי 'המשחק המרכזי', לרבות תקציר 'המשחק המרכזי', והוא כפוף לכך שיוכח כי רשות השידור לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה. במקביל לפתיחה בהליך בוצעה פנייה מטעם ההתאחדות והמינהלת לרשות השידור, ובמסגרתה התבקשה זו להודיע האם ביכולתה לקיים את ההסכמות הקיימות.

"המחיר המינימלי אותו דורשות ההתאחדות והמינהלת בגין הזכויות עומד על סך של 15 מיליון שקל - סכום הזהה לזה הנקוב בהסכם עם רשות השידור היום".

יש לציין כי מבחינת תשלומים עבור הזיכיון, הרי שלפי ההסכם בין רשות השידור לבין ההתאחדות לכדורגל - תשלום ראשון מבין ארבעה עבור הזיכיון לעונת 2015/16 אמור לעבור בתחילת אוגוסט, והוא עומד על 3.75 מיליון שקל.