הנקראות ביותר

פעילות משרד הפרסום פוגל-אוגילבי תועבר לתוך אדלר-חומסקי

זאת במסגרת הסכם שהושג בין המשרדים להחזר חוב בן 10 מיליון שקל של פוגל לאדלר ■ ההסכם טעון את אישור בית המשפט

דוד פוגל פירסומאי / צילום: תמר מצפי
דוד פוגל פירסומאי / צילום: תמר מצפי

משרדי הפרסום אדלר-חומסקי ופוגל-אוגילבי הגיעו להסכם ביניהם לגבי אופן החזרת חובותיו של פוגל-אוגילבי לאדלר-חומסקי: ל"גלובס" נודע כי על-פי ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים בסוף השבוע האחרון, תועבר הפעילות של פוגל במתכונת מצומצמת של ניהול תקציבים בלבד למשרד אדלר-חומסקי.

פוגל יפעל כמחלקה ממותגת באדלר, ויעברו איתו התקציבים העיקריים שלו: אלדן, קאדילק, האוניברסיטה הפתוחה וכדומה.

מתוך כלל העובדים של פוגל יישארו 4 בלבד, שיעברו לעבוד תחת אדלר, ואיתם יעבור גם מי שכיהן כמנכ"ל המשרד בשנים האחרונות, ניר פרח.

בפורמט החדש יינתנו במחלקה שירותי ניהול לקוח בלבד. הקריאייטיב והשירותים האחרים יסופקו על-ידי אדלר.

ההסכם כבר עבר את אישור כונס הנכסים של פוגל-אוגילבי, והוא טעון עכשיו אישור של בית המשפט.

עוד בנושא נתח שוק וצרכנות


נציין כי היקף החובות של פוגל-אוגילבי לקבוצת אדלר-חומסקי עומד על כ-10 מיליון שקל, אולם אדלר-חומסקי דאג לביטחונות כנגד החובות. בנוסף, פוגל-אוגילבי חייב 5 מיליון שקל למשרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין ועוד כמה מיליוני שקלים לבנקים.

ממשרד-על לחייב מיליונים

פוגל היה אחד ממשרדי הפרסום הגדולים בישראל. המייסד, דוד פוגל, נחשב במשך שנים לפרסומאי-על, אך משרדו לא ידע להתאים עצמו לשינויים בשוק, והחל לאבד את מקומו בשורת המשרדים המובילים. למרות זאת, במשך שנים המשרד שמר על מקום טוב באמצע, ולפחות מבחינת מדיה הוא אפילו ראה צעד אחד קדימה: פוגל-אוגילבי היה בין משרדי הפרסום הראשונים שהחלו לשתף פעולה עם אחרים לצורך רכישת מדיה.

בשלב הראשון רכש פוגל-אוגילבי את המדיה יחד עם גליקמן-נטלר-סמסונוב. 3 שנים אחרי תחילת שיתוף-הפעולה בין המשרדים הוחלט בגליקמן לחבור ליוניברסל מקאן ולהפסיק את שיתוף-הפעולה עם פוגל - שעבר בעצמו לרכוש מדיה יחד עם מקאן.

אולם בשנים לאחר מכן פוגל הלך ונחלש, כשאיבד מספר תקציבים גדולים - המשמעותי שבהם היה זה של המשביר החדש לצרכן, שעבר לקבוצת מקאן. בעקבות כך איבד פוגל את מקומו בטבלת 10 משרדי הפרסום הגדולים. לאחר מכן בחר פוגל לשתף פעולה עם החברה-הבת של אדלר-חומסקי, מדיה קום, שבראשות רן בר-און.

במהלך כל אותה תקופה הונחו לפני פוגל הצעות למיזוגים ושיתופי-פעולה, אולם במשרד היו משוכנעים שעוד מעט הם שבים ועולים על הסוס וחוזרים למקומם כמשרד גדול, ובסופו של דבר לא נחתם הסכם כלשהו.

החבירה למדיה קום הולידה חובות שהלכו ותפחו. רן בר-און, מנכ"ל החברה, ראה את הנולד והבטיח לפחות חלק מהחוב באמצעות ערבויות. כשבמדיה קום לא הסכימו להמשיך לרכוש מדיה עבור פוגל, המשרד מצא את דרכו לקראט מדיה, אך גם הרומן הזה הסתיים מהר מאוד.

רוב קבוצות הפרסום הגדולות כבר לא היו מוכנות ליצור קשר עם פוגל-אוגילבי לצורך רכישת מדיה, ובסופו של דבר הוא חבר לשמעוני-פינקלשטיין. אך גם לשמעוני הסתבר, לאחר מספר חודשים שבמהלכם תפח החוב, כי הסיכוי שפוגל ישלם לו אינו גבוה, והוא פתח בהליכים משפטיים, שהסתיימו במינוי כונס נכסים.

עקבו אחרינו ברשתות
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!