לאחר הפסדים קשים: מגה סוגרת את רשת ד"ר בייבי

עשרות עובדי הרשת יפוטרו ■ בשיאה מנתה ד"ר בייבי 22 סניפים

ד"ר בייבי / צילום: טוש הפקות
ד"ר בייבי / צילום: טוש הפקות

אחרי שגרמה לה הפסדים של עשרות מיליוני שקלים, רשת מגה תסיים את פעילותה של חברת ד"ר בייבי ותסגור בקרוב את כל סניפיה. עשרות עובדי הרשת יפוטרו.

רשת ד"ר בייבי הוקמה בשנת 2008, כחלק מרצונו של מנכ"ל קבוצת אלון הקודם, דודי ויסמן, לפתח את זרוע הנון-פוד של הקבוצה שהתנהלה באמצעות בי קמעונאות. בי קמעונאות כללה אז גם את הרשתות ורדינון, נעמן פורצלן, ששת, הכול בדולר, רב-קט וכפר השעשועים.

בשנת 2005 רכשה בי קמעונאות 50% מחברת ד"ר בייבי, שהייתה בבעלות של אריק איילון, לפי שווי של 18 מיליון שקל. החברה עסקה אז ביבוא מוצרי תינוקות ששווקו לקמעונאים. לאחר הרכישה הקימו הצדדים רשת תחת המותג, שסניף ראשון שלה נחנך בשנת 2008.

רשת ד"ר בייבי יועדה להתחרות ברשת שילב והציעה ציוד כולל לתינוקות, לרבות מיטות תינוק, שידות, עגלות, כסאות בטיחות, צעצועים, ביגוד לתינוקות, מוצרי טיפוח וטואלטיקה, והכול תחת המותג ד"ר בייבי.

יצוין כי במהלך שנת 2011 עברה רשת ד"ר בייבי לבעלות ישירה של רשת מגה, שרכשה אותה מבי קמעונאות - לשעבר זרוע הנון-פוד של אלון רבוע כחול. נכון ליוני האחרון הפעילה ד"ר בייבי 10 חנויות בהפעלה ישירה, וזאת בנוסף ל-3 חנויות נוספות שהופעלו על-ידי זכיינים.

אשתקד הסתכם מחזור המכירות של ד"ר בייבי ב-59 מיליון שקל בלבד, והרשת גרמה להפסד תפעולי של 16 מיליון שקל.

העבר של הרשת היה יותר מבטיח. בשיאה מנתה רשת ד"ר בייבי 22 סניפים, ומחזור מכירותיה הגיע ל-80 מיליון שקל. תחת שרביט ניהולו של זאב ורמברנד כמנכ"ל מגה לשעבר, נעשה גם ניסיון לפתוח סניפים במודל "חנות בתוך חנות" בסניפי מגה - ניסיון שלא צלח וגרם להפסדים. אחרי שנפתחו 3 סניפים במודל זה, מגה סגרה אותם.

מחלוקות בהנהלה

עם ההפסדים התגלעו חילוקי דעות עם השותף אריק איילון, והיה צורך בהזרמת כספים לד"ר בייבי. איילון מצדו טען כי מגה היא זו שצריכה להזרים את הכספים. בפועל מגה אכן הזרימה אותם, אך דיללה את מניותיו של איילון, שיצא מהחברה בלא כלום.

איילון טוען בשיחה עם "גלובס" כי מניותיו דוללו, אך מגה לא הזרימה את הכספים. לדבריו, "הקריסה של ד"ר בייבי הייתה כתוצאה מניהול כושל של מנהלים שמונו אחריי. החנויות הפילו את העסק, כי קודם לכן החברה מכרה לקמעונאים והרוויחה 8% מהמחזור נטו".

בסופו של דבר איילון תבע את מגה, אך לאחר בוררות הוא הפסיד בתביעה.

דר בייבי
 דר בייבי