הוט הקשתה על לקוחות להתנתק - ותעניק הטבות במיליונים

ביהמ"ש אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד הוט, לפיו החברה תפצה ותעניק הטבות בשווי 39.5 מיליון שקל, מתוכם 14 מיליון שקל כהטבות למנויים

בית המשפט המחוזי בלוד אישר היום (ד') הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד הוט בשנת 2010, לפיו החברה תפצה ותעניק הטבות בשווי של 39.5 מיליון שקל (במונחי מחיר לצרכן). מהכיס של הוט מוערכת ההוצאה ב-7 מיליון שקל.

להלן החלוקה: 4.25 מיליון שקל כתרומה לקהילה, 14 מיליון שקל כהטבות למנויים ועוד 19 מיליון כסרט VOD שייפתח ללקוחות הוט.

ההטבות מיועדות לכל לקוחות הוט ולא רק למי שניסה להתנתק בשנים האחרונות. ההטבות נאמדות בשווי 14 מיליון שקל, יעמדו לרשות לקוחות הוט במשך מספר חודשים ויחלו בקרוב.

שליש מהסכום הזה יוקצה להטבות בתחום האינטרנט והטלפוניה, כאשר המנויים יוכלו לבחור הטבה מבין 3 קבוצות שהוגדרו: האחת היא מתן ערוץ טלוויזיה למנויי הטלוויזיה הרב-ערוצית, כמו ערוץ ספורט גולד, ערוץ ספורט לייב, ערוץ האוכל, ערוץ הטיולים, ערוץ אגו, ערוץ ויוה פלוס ועוד. לקוחות שכבר מנויים על כל ערוצי הבחירה יוכלו לבחור תכנים להזמנה חופשית במשך 3 חודשים מספריית האוזן השלישית, ספריית ספארי קידס וספריית ג'וניור.

קבוצת הטבות שנייה כוללת שירות אינטרנט חינם למשך שנה למי שמותקן בביתו ציוד קצה המאפשר את השירות. במקרה שלא קיים השירות הנדרש, הוט תתקין אותו ללא עלות, והשירות יינתן חינם לחצי שנה.

לבסוף, ניתן לבחור הטבה בתחום הטלפון, דוגמת שירות תא קולי למשך שנה או קו טלפון ביתי נוסף למשך שנה. על הוט לפרסם את דבר ההטבות בחשבוניות ובערוץ ההודעות בטלוויזיה.

קבלת ההטבות תיעשה בצורה קלה, באמצעות פנייה אל הוט בטופס מתאים (או למוקד הטלפוני), כאשר לקוח שצורך את אותן הטבות כעת יוכל לפנות אל הוט ולבקש שלא לשלם על אותה הטבה (ערוץ למשל) במשך תקופת ההסדר.

במקרה שעד לתום תקופת ההטבות ימומשו ההטבות באופן חלקי (לפי התחשיב הכספי של כל הטבה), יוגדל שווי ההטבות שלא מומשו ב-20%, וההטבות יחולקו למנויים באופן אוטומטי ומבלי שיצטרכו לעשות דבר על מנת לקבלן (צפייה בערוצים).

בנוסף להטבות למנויים, הוט תעניק פיצוי בדרך של תרומה לקהילה בשווי של 4 מיליון שקל. העמותות שייהנו מכך טרם נקבעו, ובית המשפט יכריע בדבר.

התביעה הייצוגית הוגשה במארס 2010 באמצעות עו"ד ירון אלון ממשרד הורוביץ, אבן אוזן ושות', בטענה כי חברת הוט אינה מאפשרת ללקוחותיה להתנתק משירותיה, מתעלמת מהודעות הביטול וההתנתקות וממשיכה בחיוב הלקוחות.

הפשרה בתביעה היום הגיעה אחרי 3 גלגולים שונים של הסדר פשרה, ולאחר שמונה בודק שבדק את הסדר הפשרה ומצא אותו ראוי והוגן.

"הציבור ככלל, וקהל לקוחותיה של הוט בפרט, עומדים לקבל פיצוי משמעותי על עוול אשר נמשך שנים ארוכות ובא לידי סיום", אמר עו"ד אלון. "אנו מזמינים את קהל לקוחות הוט להמשיך ולעקוב אחר הפרסומים המתאימים, על מנת לוודא שיזכו לקבל את מלוא ההטבות, בסך 14 מיליון שקל, אשר אושרו בהסדר הפשרה".

לצד הפיצויים האמורים, הוט תשלם 435 אלף שקל לתובע הייצוגי ו-1.25 מיליון שקל לבא-כוחו. (ת"צ 10-03-44751).

מהוט נמסר בתגובה: "חשוב להבהיר כי מדובר בתביעה משנת 2010. כיום הליך הניתוק מתבצע באופן ממוחשב, קל ואוטומטי, והתלונות בנושא פחתו בהתאם".