יוזם מחאת המילקי בפרויקט חדש: קניות בסופר מברלין לישראל

מי שעמד מאחורי דף הפייסבוק "עולים לברלין" משיק יוזמה חדשה: משלוח מוצרי טואלטיקה שמחירם בברלין זול יותר משמעותית ממחירם בארץ, גם אם מחשבים את דמי המשלוח ■ "החברות בישראל משקרות לנו"

ליסטרין /  צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ליסטרין / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

אור נרקיס, מי שעמד מאחורי דף הפייסבוק "עולים לברלין" ועורר את מחאת המילקי בישראל, עובד בימים אלה על פרויקט חדש: הקמת חנות וירטואלית לממכר מוצרי טואלטיקה לישראלים, מוצרים שיגיעו אליהם עד הבית, במחיר זול מזה שניתן להשיג בישראל.

הפרויקט החדש כולל מגוון רחב של מוצרים, במחירים שבישראל יכולים רק להתקנא בהם. כך למשל הועלתה לקבוצת הפייסבוק תמונה של מי פה מדגם מוכר, שעולים בברלין 2.65 אירו, כמעט 11 שקל - בעוד בארץ מחירם נע בין 20 שקל במקרה הטוב ועד 60 שקל - פער עצום מהמחיר בברלין.

בעזרת מתנדבים שהגיעו אליו דרך הקבוצה, הם בנו פיילוט ראשוני ועובדים בימים אלה על בחינת הנושא והקמת האתר, שבו ניתן יהיה להזמין מוצרים גם בסמאטרפון, ולשלם באמצעות שירות PayPal.

"אני רוצה להוכיח לאנשים שהחברות בישראל משקרות לנו ומוכרות מוצרים במחירים מוגזמים", אומר נרקיס בשיחה עם חדשות 2 Online.

לדברי נרקיס, בכוונתו להוכיח שיותר משתלם לשלוח אדם זר לסופר בברלין, לעטוף את המוצר ולשלוח אותו לישראל בדואר. "אנחנו נעשה רווח מזערי, לא יותר משקל לכל מוצר", אומר היזם הצעיר. "יש לי כבר המון מתנדבים ואנשים שעובדים איתי על הנושא הזה".

אז מה יציעו שם? "בין היתר נציע מי פה, קרמים, דיאודורנטים ובשמים", מפרט נרקיס. "מיפינו שורה של מוצרים שעולים בברלין בערך 20% מהמחיר בארץ, והם יגיעו לישראלים עד הבית".

מוצרים נוספים שיוצעו למכירה: סבון נוזלי לניקוי פנים שנמכר בגרמניה ב-3.65 אירו, קצת יותר מ-15 שקל, ומוצע בארץ בעשרות שקלים יותר, כשלעיתים מחירו מגיע ל-72 שקל.

לדבריו, הבדיקה העלתה כי לא רק בברלין המחירים זולים יותר, גם דרך הרשת זול יותר להזמין מוצרים מאירופה לישראל. אבל נרקיס בורר היטב את המוצרים. כך לדוגמה, קרם הגנה בברלין אמנם זול יותר, אבל לא מספיק כדי שישתלם לייבאו לישראל.

בשיחה עם אשת יחסי הציבור של אחת מחברות התמרוקים בישראל, אותה הקליט נרקיס והעלה לעמוד הפייסבוק שלו, היא נשמעת אומרת כי "בארץ עלות המוצר לקמעונאי גבוהה ב-50% יותר מאשר באירופה". בשיחה היא משווה בין המחירים של מוצרים בסניפים של חברות ישראליות באירופה, אך מבהירה כי היצרן הוא שקובע את המחיר.

לא ברור אם היוזמה החדשה תביא לשינוי במחירים של מוצרים בביקור הבא שלנו בסופר, אך היא עשויה להציף מחדש את מחאת הצרכנים סביב יוקר המחיה בישראל.

"זו לא תהיה מכונת מזומנים אלא פרובוקציה, כדי שאנשים בישראל יידעו שהחברות כאן עובדות עליהם בצורה קיצונית", מדגיש נרקיס.