רישמו ביומנים: הערים שבהן יפורסמו בקרוב מכרזי מחיר למשתכן

מדובר ב-10 מכרזים הכוללים סך-הכול 3,455 יחידות דיור במקומות שונים בארץ ■ יישובים נוספים בהם צפויה המדינה לפרסם מכרזי מחיר למשתכן בקרוב הם: אופקים, שכונת אורנים במעלות וחריש

משה כחלון / צילום: ליאור מזרחי
משה כחלון / צילום: ליאור מזרחי

משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי פרסמו את המקומות הראשונים בהם צפויים להתפרסם המכרזים הראשונים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן המורחבת שאושרה לאחרונה.

מדובר ב-10 מכרזים הכוללים סך-הכול 3,455 יחידות דיור במקומות שונים בארץ. עם זאת, המכרזים טרם פורסמו באתר רמ"י, וטרם ניתן לעיין בחוברות המכרז כדי להבין כמה מהדירות בכל מכרז יהיו דירות מוזלות כמו גם מה הם תנאי המכרז המדוייקים בכל מקום ומקום. במשרד האוצר ומשרד הבינוי מסרו שהמכרזים יפורסמו בימים הקרובים.

המכרז הגדול ביותר צפוי להתפרסם בקריית מוצקין, במתחם כורדני, שם תשווק המדינה קרקע להקמת 1,028 יחידות דיור. המכרז השני בגודלו צפוי להתפרסם בעיר לוד, בשכונת אחיסמך, שם מדובר בקרקע המאפשרת בניית 593 יחידות דיור והמכרז השלישי עם מספר יחידות דיור משמעותי יפורסם בבית דגן ועתיד לכלול קרקע לבניית 399 יחידות דיור.

יישובים נוספים בהם צפויה המדינה לפרסם מכרזי מחיר למשתכן בקרוב הם: אופקים (334 יח"ד), שכונת אורנים במעלות (192 יח"ד), שכונת השחר בדימונה(110 יח"ד), חריש (208 יח"ד), עפולה (337 יח"ד) ושני מכרזים במגדל העמק, האחד בשכונת שריד ל-178 יחידות דיור והשני בשכונת יפה נוף שיאפשר בניית 76 יחידות דיור.

נזכיר שמכרזי מחיר למשתכן החדשים אינם צפויים לכלול תבחינים (קריטריונים) לזכאות כמו שהיה נהוג במכרזים הישנים שפורסמו בשיטה זו והזכאות מסתכמת בכך שמדובר בזוגות צעירים או רווקים מעל גיל 35 אשר אין דירה בבעלותם ובעלי תעודת זכאות ממשרד הבינוי.

"לדור הצעיר שלנו יש גם זכויות, לא רק חובות", כך אמר היום שר האוצר משה כחלון, "קורת גג היא זכות בסיסית ומחובתנו לספק לו אותה. התוכנית תייצר היצע מאסיבי של דירות בהנחות משמעותיות אשר מיועדות אך ורק לצעירים, גם בפריפריה וגם באזורי ביקוש."

שר הבינוי, יואב גלנט אמר: "מדובר בתוכנית טובה וכוללת שאנו צופים שתעשה את העבודה, תאפשר לזוגות צעירים וחסרי דירה להגיע לדירה חדשה במחיר סביר, ובהדרגה תביא להורדת מחירי הדירות. לראשונה, הממשלה מחויבת באופן מלא לתוכנית שנותנת פתרון הן לאזורי הביקוש הן לפריפריה ובעיקר בהיקפים נרחבים שיכללו את כלל מכרזי הבנייה ברחבי הארץ".

מ"מ מנהל רמ"י, עדיאל שמרון: "שילוב מסלול מחיר למשתכן עם מאמצי רמ"י להגביר את השיווקים, ישפיעו על השוק ויסייעו למאמץ הלאומי להגדלת היצע יחידות הדיור".

נזכיר כי במסגרת מכרזי מחיר למשתכן יתחרו הקבלנים על המחיר הנמוך ביותר לדירה. עוד במסגרת המכרזים, בכוונת המדינה להעניק הנחות בקרקע כמו גם לקבוע מפרט אחיד לבניית הדירות ממנו לא יוכלו הקבלנים לסטות.