"מתווה מונופול הגז מושחת; כל השימוע לא דמוקרטי"

יוסי דורפמן ממטה מאבק הגז, ביום השימוע השני: "מהציבור הוסתר מה שטייקוני הגז סגרו עם הממשלה, שום דבר לא תועד כפי שצריך היה להיות" ■ משרד האנרגיה עצר זמנית את שידור השימוע בשל צעקות בין הנציגים

אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר
אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר

"לפחות חצי מהאנשים שזומנו לשימוע, נמצאים בקשרים עסקיים עם חברות הגז" - כך הטיח כעת יוסי דורפמן ממטה מאבק הגז ביום השימוע השני (ה') שעורך הצוות המקצועי בראשות משרד האנרגיה, "כל ההליך הזה לא דמוקרטי. מתוך 30 אנשים או חברות שמופיעים ביומיים האחרונים, חצי מהם הם בעלי אינטרסים שמייצגים את האינטרסים העסקיים עם חברות הגז".

דורפמן ציין את כל שמות אלו שלטענתו מקיימים יחסים עסקיים עם החברות: "היום יגיעו נציגי התאחדות התעשיינים שמייצגים את האינטרס של מונופול הגז ולא את האינטרסים של המפעלים הקטנים והבינוניים. אחר כך יגיע משה שחל שנמצא בקשרים עסקיים עם מונופול הגז. אח"כ תגיע חברת אקו אנרג'י שנמצאת בקשרים עסקיים עם מונופול הגז.

לאחר מכן תופיע רציו, לאחר מכן יופיע אמיר פוסטר שעובד עבור חברות הגז, יופיע בועז שוורץ יו"ר הבנקים הזרים, יופיע מיקי קורנר שהוא רגולטר לשעבר במשרד האנרגיה והיום הוא איש עסקים שמתפרנס מעבודה בתחום וכך גם יופיעו נציגי נובל אנרג'י.

לדברי דורפמן, "מהציבור הוסתר מה שטייקוני הגז סגרו עם הממשלה, שום דבר לא תועד כפי שצריך היה להיות. בדיוק כפי שתואר בדוח מבקר המדינה. בלי פרוקטוקלים, בלי שאזרחי ישראל ידעו מה הטייקונים אמרו לרגולטורים, ולהפך. חוסר השקיפות של מה שאמרו טייקוני הגז - כל אלו מתאימים למדינה מושחתת. מתווה מונופול הגז הוא מתווה מושחת, ומי שלקח בו חלק שותף לשחיתות".

בשלב זה החלו צעקות בין נציגי מטה מאבק הגז לצוות השימוע הציבורי ומשרד האנרגיה עצר את שידור השימוע. השידור חזר כעבור מספר דקות.

גבי ביטן, נציג התאחדות התעשיינים ניסה להרגיע את האווירה. "אנחנו מתנגדים בצורה חריפה על העליהום עליכם בעיתונות וברשתות התקשורת", הוא ציין. "אני רוצה לדבר על חיבור מפעלים לגז טבעי. היום יש 12 מפעלים מחוברים לגז טבעי. זה לא מקובל. מפעלים היום עוברים לחו"ל כי הם לא יכולים לעמוד בתחרות. התחרות קשה ולא מאפשרת לנו לקדם את התעשייה. צרכני הגז הטבעי עוברים פה 'ויה דה לה רוזה' עם כל הרגולציה. החסמים פה הם רבים. פתאום ועדה מקומית או מחוזית מנצלת את העובדה שמפעל רב איתה על איזו סככה קטנה, ולא מאשר לה חיבור לגז טבעי. זה לא מקובל וזה לא מתאים לנו".