מגה נסוגה מהכוונה לשלם את חובות עדן טבע מרקט

מגה טוענת כי עקב התוצאות הגרועות שלה בתקופה האחרונה, אין ביכולתה לעמוד בהסדר הנושים שהציעה עם הגשת בקשת הקפאת ההליכים לעדן טבע מרקט ■ ביהמ"ש יכריע לגבי המשך פעילות הרשת

רשת מגה הודיעה אתמול (ד') כי היא חוזרת בה מהסדר הנושים שהציעה עם הגשת בקשת הקפאת ההליכים לעדן טבע מרקט. זאת, לאור חוסר יכולתה, לדבריה, לעמוד בתנאי ההצעה, מפאת התוצאות השליליות מן הצפוי מבחינתה של החברה-האם.

אם בית המשפט יאפשר למגה לסגת מההצעה הקודמת, התוצאה תהיה שרשת מגה לא תשלם 60% מהחובות לספקים ואת החובות לנושים המובטחים, כפי שהוצע בהסדר הנושים של עדן טבע מרקט לכתחילה.

"לאחר שמגה בחנה היטב את השלכות הסדר ההבראה שאושר בעניינה (של מגה עצמה - ג'מ'), ולאחר שנודעו תוצאות פעילותה של מגה בתקופת הביניים, ממועד הגשת בקשתה שלה לבית המשפט, אשר היו קשים יותר מאלה שנחזו מלכתחילה, הגיעו הנהלת מגה ודירקטוריון מגה (בהרכבו החדש) למסקנה כי למרבה הצער אין ביכולתה של מגה לעמוד בהצעת ההסדר שפורטה בבקשת ההקפאה". כך נכתב בהודעה שהגישה מגה לבית המשפט, באמצעות עורכי הדין אמיר ברטוב ויוסי מנדלבאום ממשרד ליפא מאיר ושות'.

בבקשה נטען כי על רשת מגה לשמור עתודות מזומנים כדי להמשיך ולהפעיל את רשת-האם בתקופה הקרובה.

עוד נטען כי תוצאותיה של מגה בתקופת הביניים, מאז שהחלו הליכי חדלות הפירעון של שתי הרשתות, היו שליליות מן המצופה.

כמו כן, נטען כי הסדר הנושים שאושר למגה בשבוע שעבר "לא כלל הקלה תזרימית משמעותית מצד משכירי הנכסים, כפי שהוצע על-ידי מגה מלכתחילה".

עו"ד דורית לוי-טילר הגיבה אמש לפרסומים בעניין והביעה ספק בשאלה אם בית המשפט יאפשר למגה את הנסיגה ממה שהיא מכנה "התחייבויות מפורשות וחד-משמעיות" של מגה. בית המשפט המחוזי מרכז הורה לצדדים להגיב להודעת מגה, והשופט אילן שילה יחליט בהמשך על הצעדים הבאים.

בתוך כך, אמש הוגשה בקשה נוספת מצד כ-130 מעובדי עדן טבע מרקט לבית המשפט, לתת הוראות לפיהן במכרז שייערך למכירת עדן טבע מרקט, יילקחו בחשבון גם פרמטרים שנוגעים להמשך העסקת העובדים של הרשת ולשמירה על זכויותיהם.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד אופיר רונן, התבקש בית המשפט לקבוע כי יש לקחת בחשבון גם את הפרמטרים של "התחייבות הרוכש להמשך העסקת רוב העובדים הנוכחים שעבדו בחברה ערב צו הקפאת ההליכים, לתקופה ממושכת ככל שניתן", בדרך של מתן עדיפות להצעה שתבטיח העסקה של מספר רב יותר של עובדים.

כמו כן, בית המשפט התבקש לקבוע כי תנאי ההעסקה של העובדים יהוו תנאי מינימלי להגשת הצעה במסגרת המכרז.

מוקדם יותר השבוע הודיעה רשת טיב טעם כי היא בוחנת את רכישת עדן טבע מרקט, אך ככל הנראה לא מדובר בכל הפעילות, אלא רק זו של הסניפים העצמאיים של הרשת.