סילביו ברלוסקוני: פוטין הציע לי להיות שר בממשלתו

הנשיא הרוסי וראש הממשלה האיטלקי חברים טובים ■ ברלוסקוני, המסובך משפטית, התרברב באוזני חברים על ההצעה שניתנה לו כביכול ע"י פוטין

ברלוסקוני ופוטין / צילום רויטרס
ברלוסקוני ופוטין / צילום רויטרס

האם הציע הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין אזרחות ומשרת שר לראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני? בסוף השבוע פורסמו דיווחים בכלי תקשורת בעולם, בהן צוטט ברלוסקוני כשהכריז כי פוטין הציע לו אזרחות רוסית וכן את משרת שר הכלכלה הרוסי.

"באיטליה מבזים אותי אבל פוטין אמר לי שייתן לי אזרחות ואת משרד הכלכלה הרוסי", ציטט העיתון "לה סטאמפה" האיטלקי את דברי ברלוסקוני לחברי Forza Italia (מפלגה מקומית) במסעדה ברומא.

מאוחר יותר הוכחשו הדברים על-ידי דוברי שני הצדדים. הדובר הרוסי צוטט כמי שאומר: "זו היתה תמיכה פסיכולוגית". עובדה נוספת שמעמידה את האמירה בסימן שאלה גודל, היא שאין כלל משרה כזו בממשלה הרוסית.

ברלוסקוני בן ה-78 מסובך בפרשות מביכות רבות ובבתי המשפט המקומיים באיטליה. רק לאחרונה נגזר דינו ל-3 שנות מאסר על שוחד שנתן לסנטור. מוקדם יותר השנה הוא סיים עבודות ציבור שגזר עליו בית המשפט על עבירות מס וזוכה על פרשת סקס עם רקדנית קטינה.

ברלוסקוני ופוטין חברים טובים מזה שנים. לפני כחודש בילו בבית קיט של פוטין בסיביר ולפני כן אירח ברלוסקוני את פוטין ברומא למסיבה סוערת, כמו שרק הוא יכול. לפני שנתיים נתן פוטין אזרחות רוסית לשחקן ז'ראר דפארדייה, לאחר שזה הואשם במעשים מבישים בארץ הולדתו, צרפת.