אורי יוגב נגד חיים כץ: "מכפיש ורודף אותי אישית"

מנהל רשות החברות ליועץ המשפטי לממשלה: "אבקשך להנחות את שר הרווחה כץ להפסיק להוציא את דיבתי רעה ולחדול מהתעסקות בענייניה של התעשייה האווירית" ■ כץ: "לטענה שמדובר ברדיפה אישית אין שחר"

אורי יוגב / צילום: איל יצהר
אורי יוגב / צילום: איל יצהר

סבב קרבות נוסף בין מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב לבין שר הרווחה, חיים כץ: במכתב ששיגר יוגב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הוא מאשים את כץ בכך שהוא רודף ומכפיש אותו אישית ומנסה לפגוע במעמדו כעובד מדינה: "אבקשך להנחות את השר כץ להפסיק לאלתר מלהוציא את דיבתי רעה ולחדול מהתעסקות בענייניה של התעשייה האווירית", כתב יוגב ליועץ המשפטי.

המכתב של יוגב ליועמ"ש הוא תגובה למכתב אחר, ששלח בשבוע שעבר כץ אל היועמ"ש ובו הוא ביקש להשעות את יוגב מתפקידו כמנהל רשות החברות - בטענה שהתנהל בניגוד עניינים תוך ניצול סמכותו ומעמדו, כביכול כדי לקדם עסקאות נדל"ן פרטיות.

לטענת כץ אז, יוגב הזעיק את עצמו למתחם של אלתא מערכות באשדוד, חברה בת של התעשייה האווירית, כדי לעמוד על מיקום האנטנות המכוונות מהמתחם - מזרחה. כץ טען במכתבו כי יוגב ביקש מהנהלת החברה לבחון אפשרות להזיז את האנטנות - שכן הן מכוונות לאזור שבו קרקעות המיועדות לצרכי נדל"ן.

יוגב במענה ליועץ המשפטי על טענותיו של כץ: "מדובר במכתב שכל מטרתו יצירת כותרות שאין בהן ממש ותכליתן להלבין את פניו של עובד מדינה ולהדיחו מביצוע תפקידו כראוי ואף למנוע את יישומן של תכניות ממשלתיות וזאת בבחינת 'הפוסל במומו פוסל'".

יוגב מוסיף וכותב: "אני מטפל בנושא הקרקעות שממזרח לחברת אלתא מערכות על רקע בקשה של אגף התקציבים באוצר לקבלת סיוע מרשות החברות למציאת פתרון שיאפשר פינוי השטח על מנת שיוכלו להיבנות בו כ-20,000 יחידות דיור. מדובר בשטח המהווה את אחת מרזרבות הקרקע המהותיות ביותר במרכז המדינה. המדינה, מנהל מקרקעי ישראל ומשרד האוצר מוכנים להשקיע בשטח זה סכומים משמעותיים מאד לשם הכשרתו למגורים.

"בניגוד גמור למה שנכתב במכתבו של כץ, מנכ"ל אלתא וצוותו ידעו מבעוד מועד על נושא הביקור שלי בחברה ולפני כן, התקיימו שם ביקורים באותו הנושא מצד נציגי האוצר. כיוון שהשר כץ מכיר היטב את הנושא, כשם שהוא מכיר היטב את התעשייה האווירית, ברור וידוע לו שאין בין הביקור באלתא לבין אינטרסים אישיים - דבר וחצי דבר. אם נדרשת בדיקה כלשהי בנושא - הרי שזו בדיקת התנהלותו במקרה זה", כתב יוגב.

במכתבו ליועץ המשפטי מוסיף יוגב, כי "טענתו של כץ, לפיה יש לי אינטרס עסקי שמנחה אותי בהתנהלותי מול אלתא - חסרת שחר, חסרת כל ביסוס עובדתי ואני דוחה אותה מכל וכל. התערבותו הבוטה של שר הרווחה מהווה חריגה ברורה מסמכויותיו - משום שסיים את תפקידו כיו"ר ועד העובדים בתע"א".

יוזכר כי עוד טרם מונה לתפקיד שר בממשלה, תבע יוגב מדירקטוריון התע"א להגביל את כהונתו של כץ בתפקיד יו"ר ועד העובדים בחברה הביטחונית שבבעלות הממשלה. זאת, על רקע משך הכהונה הארוך של כץ בתפקיד יו"ר הוועד - זמן שהוא נמצא בחופשה ללא תשלום מהחברה ומכהן במקביל כחבר כנסת.

מלשכת שר הרווחה נמסר כי "עצם העובדה שאורי יוגב נושא ונותן בשם אגף התקציבים באוצר כדבריו, בעוד שמתנהלת נגדו תביעת ענק בשל ניהול כושל מפתיעה בפני עצמה. שר הרווחה חיים כץ פעל כמתבקש מאיש ציבור אשר הגיע לידיו מידע המעיד על חשד לניגוד עניינים וניצול סמכות שלא כדין, ולכן לטענה שמדובר ברדיפה אישית אין שחר".