עשירים ואכזריים: הציבו על הגג רמקול להפחיד אוטיסטים

המיקום: מושב ינוב בשרון ■ ה"בעיה": ילדים אוטיסטים הגרים בהוסטל מפריעים לשכנים האמידים ■ הפתרון: להבריח אותם - וכל האמצעים כשרים

הרמקול על גג הווילה / מתוך הפייסבוק
הרמקול על גג הווילה / מתוך הפייסבוק

העיתונאית חנה קים חשפה בפייסבוק סיפור מזעזע על אנשים עשירים בכסף ועניים מאוד במוסר או רגש, המתגוררים במושב ינוב שבשרון ומעזים להתעלל בילדים אוטיסטים הגרים בהוסטל הסמוך לווילה בה הם מתגוררים, במטרה להבריח הילדים מההוסטל.

"אני לא מכירה הרבה אנשים, לא חשוב מאיזה יישוב, שמתקינים רמקול על גג ווילתם, בצמידות להוסטל לילדים אוטיסטים, השייך לארגון "אלאור", ומשמיעים אזעקות וקולות צורמים של פיפסים שגורמים ל-12 הילדים שמתגוררים ממש ליד לתגובות אופייניות של התסמונת: חרדה, התפרצויות רגשיות קשות, חוסר שקט, נסיונות לפגיעה עצמית וסימני מצוקה ברורים", כותבת קים.

לפי קים, השכנים מסביב להוסטל מקבלים את הורי הילדים וצוות ההוסטל בקללות וצרחות מדי יום - ומאיימים לעשות הכול כדי לסגור את ההוסטל.

קים ציינה, כי "יש גם אנשים טובים במושב ינוב. רב היישוב, הרב צמח, מקבל את פני הילדים בלילות שישי בבית הכנסת, והם, שאוהבים כל כך טקסים ונאחזים בהם, מרגישים בזכותו שייכים. רעייתו הרבנית המקסימה מגיעה להוסטל ומדברת עם הילדים על חשיבות כיבוד ההורים והצוות. ויש גם שכן אחד, לא דתי בכלל, שאפילו מארח את הילדים בביתו. יש אנשים טובים במושב ינוב שבשרון, אבל החיוך שעלה היום על פניו של אותו שכן נבל עדיין לא עוזב אותי. משמיע אזעקות עם רמקול המכוון להוסטל ומחייך. נילחם בך ובשכנים המנוולים שילדיהם גדלים לא רק על שנאת האחר, אלא גם על סאדיזם".

היום (ג') עדכנה קים, כי בעקבות פרסום הפוסט הראשון על ההתעללות במושב ינוב "משטרת שדות שלחה שוטר לביתו של השכן הסמוך להוסטל, שהציב מצלמה לכיוון החוסים והשמיע בעזרת רמקול מגג ביתו אזעקות וקולות צורמים בדציבלים גבוהים במיוחד. השוטר הגיש לשכן זימון לחקירה.

לדבריה, "היום בבוקר נחקר השכן בתחנת משטרת שדות, והוזהר בעל פה ובכתב כי אם יחזור על מעשיו - ייפתח לו תיק פלילי במשטרה. מפקד משטרת שדות, סגן ניצב משה פינצי, הגיע אף הוא למקום, ועושה את כל המאמצים למצוא את הדרך החוקית הנכונה כדי להסיר את המפגעים הגורמים סבל בלתי אנושי לילדי ההוסטל".

הבית שייך לארגון "אלאור" אשר מעניק טיפול כוללני במוגבלים ואוטיסטים.