ארז ויגודמן חושף: חיזרנו אחרי אלרגן עוד בסוף 2014

מנכ"ל טבע מתאר את המהלכים האסטרטגים שהובילו לעסקת הענק עם אלרגן ■ "אלרגן מבחינתנו הייתה החברה המועדפת לרכישה, גם בהיבטים מהותיים של השלמה וגם בצד העסקי של בניית היתרון התחרותי שלנו"

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

"בסוף 2014 הבטחנו ששנת 2015 תהיה בסימן של הרבה יותר מתקפה והרבה פחות מגננה", כך אמר מנכ"ל טבע ארז ויגודמן, שסקר את המהלכים האסטרטגים האחרונים של ענקית התרופות הגנריות, במרכזם עסקת הענק שהוכרזה אתמול לרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן תמורת 40.5 מיליארד דולר.

ויגודמן אמר כי אסטרטגיית ההתרחבות של טבע נועדה להתמקד בתחום הגנרי. "התעשייה הגנרית נמצאת בתהליך של שינוי עמוק, יש הרבה מאוד כפילויות ואי יעילות.. וכדי לעשות קפיצה גדולה בתוך התעשייה הזו ולשמר את המעמד החזק שלנו, הרגשנו שיש לעשות מהלך גדול. בחנו חלופות גדולות, מתוך רצון לבצע עסקה ידידותית אך כולן לא היו זמינות למהלך של רכישה בהסכמה", לדבריו.

בהמשך, מנכ"ל טבע חושף כי טבע חיזרה אחר אלרגן עוד ב-2014: "אלרגן מבחינתנו הייתה החברה המועדפת לרכישה, גם בהיבטים מהותיים של השלמה וגם בצד העסקי של בניית היתרון התחרותי שלנו. פנינו לאלרגן ב-2014 ובתחילת 2015 אך התשובה שקיבלנו היא שהפעילות הגנרית שלה אינה עומדת למכירה".

ויגודמן מציין כי שלושת המתחרות הגדולות ביותר של טבע בתחום הגנרי - סנדוז, מיילן ואלרגן לא עמדו על המדף. "אף אחת מ-3 החברות האלה לא הייתה מוכנה בצורה ידידותית להימכר לנו".

בהמשך, ויגודמן מתאר את המהלכים שהובילו לעסקת הענק עם אלרגן. "לפני שהגשנו הצעת רכש מחייבת לבעלי המניות במיילן, בדקנו שוב מול אלרגן האם ראשי החברה יהיו מוכנים לשקול הצעה ידידותית שלנו. "הרמתי טלפון, בפעם השלישית ליו"ר אלרגן ושאלתי אותו אם הם מוכנים לשקול את המכירה של הפעילות הגנרית".

בפעם השלישית ראשי אלרגן נענו לטבע ועסקת הענק יצאה לדרך. שלשום הודיעה טבע כי היא רוכשת את החטיבה הגנרית של אלרגן תמורת 40.5 מיליארד דולר