יורשיו של נתן אלתרמן תובעים את העיתון "מקור ראשון"

דורשים פיצוי של 600 אלף שקל על השימוש בדמותו של השורר המנוח כ"פרזנטור" העיתון

נתן אלתרמן/ צילום:  יחצ
נתן אלתרמן/ צילום: יחצ

לאחר שלא הגיעו להסדר עם עיתון "מקור ראשון", ודרישותיהם לא נענו, יורשיו של נתן אלתרמן מימשו את איומם, כפי שפורסם ב"גלובס", ותבעו את העיתון על השימוש בדמותו של המשורר המנוח בקמפיין הפרסום לעיתון.

במסגרת התביעה, שהוגשה אתמול (ג') לבית משפט השלום בתל-אביב על-ידי עורכי הדין דרור דוד נחום וד"ר זהר קדמון סלע, המייצגים את נכדיו של אלתרמן, נתן ויעל סלור, האחרונים מבקשים פיצוי של 600 אלף שקל על השימוש בדמותו של אלתרמן כ"פרזנטור" העיתון.

היורשים תבעו גם את העיתון "ישראל היום", עיתון-האם של "מקור ראשון", שפירסם בהרחבה את הקמפיין, וכן את משרד הפרסום שהגה את הקמפיין, דרורי-ארועטי-ברמן.

"בתחילת חודש יוני גילו התובעים כי הנתבעות, ללא רשותם וללא הסכמתם של התובעים", כך נכתב בכתב התביעה, "פרצו במסע פרסום ארצי רחב-היקף העושה שימוש בדמותו של המנוח לפרסום העיתון, תחת הסיסמה 'אם הוא היה כותב היום, זה כנראה היה בעיתון מקור ראשון'".

לטענת היורשים, הפרסומים נעשו ללא אישור משפחתו של אלתרמן. "במעשיכם ובמחדליכם גרמתם ליורשיו ולמשפחתו של אלתרמן נזקים חמורים ביותר ועוגמת-נפש שלא תשוער.

"בנסיבות אלה, בשל סירובם הגורף של הנתבעות לפיצוי בגין הפרסומים המפירים, לא הותירו הנתבעות לתובעים כל ברירה כי אם להגיש תביעה זו".

מ"מקור ראשון" נמסר בתגובה: "נלמד את התביעה ובמידת הצורך נגיב".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988