מיני מבחן: ב.מ.וו 120 מודל 2015 - מובילת הקומפקט-פרימיום

פנסי "עיני החרק" הושלכו לפח לטובת פנסים רחבים ונאים יותר, וכך גם הפנסים האחוריים. הפגושים הוחלקו, מכסה המנוע עודן והמראה הכולל יותר אסתטי והרמוני

בעידן שבו תעשיית הרכב מתכנסת לכיוון מכנה משותף רחב והיצרנים הופכים לאינטגרטורים של רכיבים משותפים, ניתן עדיין למצוא כמה ששומרים באובססיביות על המאפיינים המסורתיים שלהם. אצל סיטרואן, זו ההשקעה בעיצוב. אצל אאודי ולקסוס זו איכות הייצור והגימור הויזואלית, בוולבו זו הבטיחות ואילו אצל ב.מ.וו האובססיה היא "הנדסה תוצרת בית".

ב.מ.וו מעסיקה כיום יותר מהנדסים פר רכב מכל יצרן מרכזי, מכשירה אותם מבראשית ומשלמת להם משכורת נטו ממוצעת של כ-90 אלף דולר בשנה (30 אלף שקל בחודש) - שכר גבוה בתעשיית הרכב.

את התוצאות אפשר לראות ולהרגיש לא רק ברכבי היוקרה והספורט היקרים של המותג, אלא אפילו במסגרת מתיחות פנים של דגמים זולים יחסית, כמו סדרה 1 המחודשת, שנחתה כאן לאחרונה.

העיצוב מיישר קו עם המראה העדכני של דגמי החברה. פנסי "עיני החרק" הושלכו לפח לטובת פנסים רחבים ונאים יותר, וכך גם הפנסים האחוריים. הפגושים הוחלקו, מכסה המנוע עודן והמראה הכולל יותר אסתטי והרמוני. גם תא הנוסעים עבר עדכון שקט ומבורך. התצורה הכוללת של עמדת הפיקוד נותרה נקייה מינימליסטית, מערך המתגים אורגן מחדש ובחזית התצוגה ניצב כעת מסך צבעוני יותר רחב.

תנוחת הנהיגה נמוכה מהמקובל, אך המושבים הקדמיים מעוצבים היטב ומרחב הרגליים והראש מלפנים ומאחור סביר לארבעה נוסעים. הנוסע האמצעי מאחור עדיין מקופח בשל מנהרת התמסורת הגבוהה שבין רגליו ובשל מסעד הגב הקשיח. איכות החומרים שודרגה, אך לא מיישרת קו עם הפינוק הרב-חושי של אאודי A3.

ההפתעה העיקרית נחשפת על הכביש. ב.מ.וו סדרה 1 היוצאת לקתה בנוחות נסיעה בעייתית שכללה טלטולים קפיצות ולעיתים גם חבטות על האספלט הישראלי. במכונית החדשה עברו ידיים הנדסיות נעלמות על מערכת המתלים והוציאו מהם ביסודיות את כל ה"באגים". התוצאה היא אחת המכוניות הנוחות ביותר בקטגוריה, עם ספיגת זעזועים מצוינת על כל סוגי המשטחים למרות השימוש בצמיגי ספורט.

הנוחות משלימה היטב את המעלות הדינמיות המוכרות. מנוע 1.6 ליטר טורבו של דגם 120 שבו נסענו מייצר 177 כ"ס ו-26 קג"מ, ובשיתוף התיבה האוטומטית הטובה בשוק כיום הוא מעניק ביצועים מכובדים כמו תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות ו-222 קמ"ש. מי שינהג במצב "אקו פרו" יזכה לצריכה ריאלית של יותר מ-15 קילומטרים לליטר. שלדת ההנעה האחורית נותרה חדה ומושחזת כשהייתה עם הגה מהיר ומדויק, צייתנות מושלמת על כבישים מתפתלים ואופציה להשתובבות.

ב.מ.וו 120 עולה 204 אלף שקל לדגם עם אבזור בסיסי מכובד - מחיר תחרותי מאוד בפלח הקומפקט-פרימיום, שחותך בכמה עשרות אלפי שקלים גרסאות בעלות ביצועים מקבילים מבית אאודי (A3) ומרצדס (A קלאס). בלי קשר למחיר, אחרי השדרוג זו המכונית הטובה בפלח.