לאומי: פחות כדאי לבצע הגנות מטבע על חשיפות המט"ח

כלכלני לאומי: הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף בחשיפה לסיכון, למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק גבוהה מהממוצע הרב שנתי ■ מומלצת אחזקה גבוהה יחסית בדגש על מניות חו"ל

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

רמת המחירים באפיקי האג"ח עדיין גבוהה מאוד, והתשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל ובישראל צפויות להמשיך ולעלות בהדרגה בטווח הזמן הבינוני, כתלות בהמשך השיפור הכלכלי בעולם. סימני שאלה לגבי מידת ההאטה בפעילות הכלכלית בסין גברו בתקופה האחרונה, ונושא זה מהווה גורם סיכון עיקרי בכלכלה הגלובלית. כך מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

להערכתם, אנו נמצאים בתחילתו של מעבר הדרגתי מסביבת אינפלציה שלילית לסביבת אינפלציה חיובית נמוכה. קצב האינפלציה המתומחר בשוק האג"ח משקף הערכה זו באופן חלקי בלבד. לכן, "אנו ממליצים על מתן עדיפות לאפיק הצמוד למדד, על פני האפיק השקלי".

גם השבוע מדגישים בלאומי כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף בחשיפה לסיכון, למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק גבוהה מהממוצע הרב שנתי. מומלצת אחזקה גבוהה יחסית בדגש על מניות חו"ל. בנוסף, שיפור מסויים הצפוי בפעילות הכלכלית בישראל בחודשים הקרובים תומך גם באפיק המנייתי בישראל.

לאפיק המזומן ותחליפיו, המהווה "כרית ביטחון" בתיק ההשקעות, חשיבות גבוהה בשמירה על רמת סיכון סבירה בתיק. מומלצת חשיפה משמעותית לאפיק זה, כרכיב מאזן לחשיפה מנייתית גבוהה.

בלאומי ממשיכים להמליץ על חשיפה נמוכה יחסית לאפיק הקונצרני בישראל, תוך התמקדות בדירוגים איכותיים (A+ ומעלה) ובטווח בינוני-קצר. מרווחי הסיכון באג"ח קונצרני ישראל בדירוגים נמוכים (High Yield) עלו בחצי השנה האחרונה. מנגד, השיפור הכלכלי בישראל ותנאי המימון מקטינים את הסיכון הרוחבי באפיק. "אנו ממליצים על השקעה באגרות קצרות באפיק זה, כאחזקה בסיכון גבוה. מומלצת השקעה סלקטיבית ולא באמצעות מדדים".

בחודשים האחרונים המליצו בלאומי לגדר חלק מהחשיפה המט"חית בתיקי ההשקעות. כעת, עוצמת השקל ביחס לסל המטבעות והדשדוש ביצוא הסחורות והשירותים של ישראל, מקטינים את הסיכוי לתיסוף חד בטווח הקצר. בנוסף, תהליכים אלו מגדילים את הלחץ על בנק ישראל לבצע פעולות למניעת תיסוף נוסף בשער השקל. "לאור זאת, קטנה הכדאיות בביצוע הגנות מטבע על חשיפות המט"ח בתיק ההשקעות".