אושרה הקמת חניוני "חנה וסע" במטרופולין תל-אביב

המועצה הארצית לתכנון ובנייה השתכנעה כי מדובר בצורך בעל חשיבות לאומית שנדרש לתקופת הביניים בעת ביצוע השדרוג של כביש מס' 1 והקמת הרכבת הקלה בגוש דן

עבודות הרכבת הקלה / צילום: גלובס טיוי
עבודות הרכבת הקלה / צילום: גלובס טיוי

המועצה הארצית לתכנון ובנייה שבמשרד האוצר אישרה היום (ג') את הקמת חניוני "חנה וסע" במטרופולין תל-אביב. בתוך 3 שנים תתאפשר הקמת שני חניונים במודיעין ובצומת בית דגן בהליך תכנוני מיוחד של פטור מתכנית ומהיתר, לאחר שהמועצה השתכנעה כי מדובר בצורך בעל חשיבות לאומית שנדרש לתקופת הביניים בעת ביצוע השדרוג של כביש מס' 1 והקמת הרכבת הקלה במטרופולין תל-אביב.

עם תחילת עבודות ההקמה לטובת הרכבת הקלה בגוש דן, והגבלת התנועה ברחובות ובצמתים מרכזיים במטרופולין תל-אביב, צפויים עומסי התנועה באזור לגבור, ובהתאם גם הפגיעה בנגישות למרכזי הערים של התושבים, המועסקים והמבקרים. הקמת חניוני "חנה וסע" נועדו להקל על האחרונים, כשבמקומות שונים ברחבי המטרופולין יהיה שימוש בשאטלים שיובילו למרכזי הערים. שימוש זה, כך מקווים בנת"ע, החברה שתקים ותפעיל את החניונים, יפחית את תנועת הרכב הפרטי הנכנסת למרכזי הערים בתקופת העבודות.

חניונים נוספים הפועלים כבר כיום וישמשו כחניוני חנה וסע בשנים הקרובות, מצויים בחוף תל-ברוך, גני יהושע, קריית אריה, קריית שאול, אזור, ברחוב משה דיין בראשון-לציון ובאזור הרב-מכר (גלילות).

מנת"ע נמסר כי זו פעלה לאיתור השטחים שישמשו כחניוני "חנה וסע", ואלו נבחרו לאחר בחינה של פרמטרים רבים, דוגמת: היבטי תכנון, בעלויות על הקרקע, היבטי תנועה, מאפיינים פיזיים וסביבתיים של השטח, היתרונות והתועלות התחבורתיים שהם עתידים להניב לציבור ועוד. זאת על מנת שהשטחים שיבחרו יהיו הראויים ביותר ויתנו את הפתרונות המיטביים ביותר לציבור, ובכך יקלו על העומסים הצפויים ועל הציבור בעת הקמת הרכבת.

עוד מציינים בנת"ע כי החניונים שיוקמו הם זמניים בלבד, שכן הם מיועדים לשמש את ציבור הנוסעים בתקופת העבודות להקמת הרכבת הקלה. עבודות אלה עתידות להיערך מספר שנים ולאחריהן, לא יהיה עוד צורך בחניונים אלו, שכן תנועת הנוסעים תתבסס על הרכבת הקלה ועל תשתית הכבישים שתחזור לפעילות סדירה, ובהתאם, שטח החניונים יחזרו לייעוד הקרקע הקבוע בתכניות בתחומן.