לא תותחים ולא גרביים

מתן חודורוב, הרהוט בכתבי ערוץ 10, צולל לעומק הנושא הסבוך של תקציב הביטחון

מתן חודורוב / צילום: תמר מצפי
מתן חודורוב / צילום: תמר מצפי

"סלפי", יום ג' 21:00, ערוץ 10

בדרך-כלל איני מתייחס ל"סדרה" הזאת, שאינה אלא פתרון-דחק: אחת לאיזה זמן אוספים את הכתבות המשודרות בפרויקטים השבועיים של חברת החדשות, אורזים אותן באריזה של תוכנית דוקומנטרית בת שעה - ומגישים חם.

גם "הפרק" שישודר הערב אינו שונה, אך עוד לפני תוכנו, יש בו משהו שמשקף גם את חומרת מצבו של ערוץ 10 וגם את תושייתו - בעת ובעונה אחת.

את החומרה אין צורך להסביר. התושייה מתבטאת בהחלטה לשדר את כתבתו של מתן חודורוב אודות תקציב הביטחון דווקא הערב ולא במועד המאוחר יותר שבו הייתה אמורה להיות משודרת. במילים אחרות: מישהו עוקב אחרי האירועים ומנסה לשלוף ברגע הנכון מהפריזר את המאכל המתאים ביותר להגשה ביום שכזה.

אלא שאליה וקוץ בה: השבוע חלף, גל הטירוף התפרץ, ודוח לוקר - שלפני שבוע וקצת היה על ראש שמחתנו - נשכח כמעט לגמרי.

מכל מקום, מי שלא נחשף לסדרת הכתבות היומית, עשוי ליהנות כאן מפועלו של הרהוט בכתבי ערוץ 10, שצולל לעומקו של הנושא הסבוך ומבין השורות מפריך את עמדתו של צה"ל: אלה לא "תותחים במקום גרביים" כמילות הלהיט הנשכח - אלא יותר מסך עשן שנועד להסתיר לאן באמת הולך הכסף שלנו.

* ציון: 8

אסלאם קיצוני זה טוב!

"רמבו 3", יום ג' 22:00, ערוץ הוט אקשן

לא, לא התחרפנתי עד כדי כך שאמליץ לכם על סרט פעולה בינוני בן 27 שנה. ההמלצה הזאת היא על סרט דוקומנטרי-אקטואלי. הכיצד?

ברשותכם ארהיב עוז ואנסח משפט אודות המצב: הסכנה הגדולה לישראל אינה בהכרח הגרעין האיראני - אלא שינוי המדיניות של ארצות-הברית, שזונחת את ידידותיה הישנות במזרח התיכון ומבקשת עתה את קרבתן של מדינות כמו איראן וטורקיה. איך אני יודע? ראיתי ב"רמבו 3"!

מצחיק איך ההיסטוריה הפכה למעניין דווקא סרט פעולה סוג ב': ב"רמבו 3" נעזר ג'ון רמבו (סילבסטר סטאלון) באנשי המוג'הדין, המורדים המוסלמים שנלחמים מן ההרים בפולשים הסובייטים, מה שהפך אותם בני-ברית לאמריקאים.

מעבר לעובדה המשעשעת לפיה ששון גבאי "שלנו" הוא מפקד המוסלמים שבהרים, המוצגים בסרט כלוחמי חופש שוחרי טוב, אפשר ללמוד ממנו על שינוי של 180 מעלות ביחסים בין מעצמה גדולה ובנות בריתה לשעבר.

אז נכון שיש בת-ברית אחת שיש לה קהילה חזקה ומשפיעה יחסית על אותה מעצמה, אבל האם כל זה אינו רק שאלה של זמן?