טאבולה: שת"פ ב-45-55 מ' ד' עם החברה-האם של USA Today

טכנולוגיית המלצות התוכן של טאבולה תופיע ב-3 השנים הקרובות בנכסי המדיה הדיגיטליים השונים של Gannett, שזמינים ב-110 שווקים

המלחמה על המו"לים באינטרנט ממשיכה ראש בראש בין טאבולה לאאוטבריין: היום (ד') הודיעה טאבולה, בניהולו של אדם סינגולדה, כי היא חתמה על הסכם לשיתוף-פעולה עם חברת Gannett, שבבעלותה מספר גופי מדיה ובראשם USA Today, לפיו תשלב החברה הישראלית את טכנולוגיית המלצות התוכן שלה. ההסכם נחתם ל-3 השנים הקרובות והיקפו נאמד ב-45-55 מיליון דולר.

במסגרת ההסכם, הטכנולוגיה של טאבולה תופיע בנכסי המדיה הדיגיטליים השונים של Gannett, שזמינים ב-110 שווקים.

"טאבולה תספק לנו תובנות בעלות ערך כדי לעזור לנו להבין טוב יותר איך המשתמשים שלנו מתנהגים בנכסים הדיגיטליים שלנו", אמר דיוויד פיין, סמנכ"ל מוצר ב-Gannett. "זה יעזור לנו לבדוק סוגים שונים של תוכן על קהלים שונים כדי לשפר את המעורבות.
בעוד האקוסיסטם הדיגיטלי הופך ליותר ויותר נרחב, משתמשים ברחבי העולם צריכים לראות את הרשת כמקום שמותאם אישית עבורם. אנחנו נרגשים לשתף פעולה עם חברת מדיה מכובדת כמו Gannett ולעזור לחבר משתמשים עם תוכן שהם עשויים לאהוב והם מעולם לא ידעו שהוא קיים", אמר סינגולדה. נציין כי לאחרונה חתמה טאבולה על הסכם דומה עם סוכנות הידיעות בלומברג.

טאבולה גייסה עד היום מעל ל-150 מיליון דולר לפי שווי של מעל ל-700 מיליון דולר, כשהמשקיעה האחרונה שהצטרפה הייתה חברת באידו הסינית בחודש מאי האחרון. באידו, שמכונה "גוגל הסינית" בשל מנוע החיפוש הפופולרי שלה, תאמץ את טכנולוגיות המלצות התוכן של טאבולה ושיתוף-הפעולה האסטרטגי בין הצדדים יאפשר להחדיר את המוצר לשוק הסיני.

באידו הצטרפה לשורה של משקיעים מכובדים: חברת ההשקעות Fidelity, קרן מרקר, קרן הפרייבט אקוויטי Steadfast Capital, קבוצת המו"ל Advance Publication, Comcast Ventures, יאהו יפן, קבוצת Arnault (בעלי השליטה ב-LVMH המחזיקה במותג לואי ויטון), המיליארדר האיטלקי קרלו דה בנדטי (היו"ר של קבוצת מו"ל איטלקית שאחראית בין היתר על העיתון "לה רפובליקה") ועוד.

טאבולה פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לצד תכני טקסט או סרטוני וידיאו לייצר שורה של המלצות שמבוססות על תכנים וסרטונים אחרים של אותו המו"ל לצד המלצה "חיצונית", שמפנה לאתר אחר. המודל העסקי נשען על כך שהאתר החיצוני משלם על כל הקלקה של גולשים על ההפניה וההכנסות מתחלקות בין טאבולה לבין המו"ל שבאתר שלו הופיעה ההפניה החיצונית.

לפי מודל דומה עובדת חברה ישראלית נוספת ודומיננטית לא פחות בשוק המלצות התוכן - אאוטבריין. החברה חתמה לפני מספר חודשים על עסקה נרחבת על ESPN בהיקף של כ-100 מיליון דולר על-פני כמה שנים. עסקה בהיקף דומה נחתמה עם TIME בנובמבר אשתקד. אאוטבריין גייסה מעל ל-100 מיליון דולר ממשקיעים כמו כרמל, גלנרוק, רודיום, ג'מיני, אינדקס ועוד.