בומברדייה זכתה במכרז הקטרים הענק של הרכבת

מדובר באחד ממכרזי הענק בפרויקט החשמול ■ בועז צפריר: "ישנה לחלוטין את פניה של רכבת ישראל"

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

בומברדייה הקנדית זכתה במכרז הקטרים הענק של רכבת ישראל. מדובר באחד ממכרזי הענק בפרויקט החשמול שמבצעת הרכבת בימים אלה. עלות הפרויקט מוערכת בכ-13.7 מיליארד שקל. במסגרת המכרז תרכוש רכבת ישראל מבומברדייה 62 קטרים חדשים שמונעים על חשמל, עם אופציה לאספקת 32 נוספים. שווי המכרז מוערך בכ-1 מיליארד שקל.

למכרז שפרסמה הרכבת ניגשו 4 חברות: CNR ו-CSR הסיניות, אלסטום הצרפתית ובומברדייה. ואולם, בחודשים האחרונים התמזגו שתי החברות הסיניות, מה שיצר אצל רכבת ישראל חשש לתיאום מחירים, ולפסילת שתי החברות.

בשבוע שעבר שלחה רכבת ישראל מכתב לשתי היצרניות הנותרות וביקשה מהם להתחיל תהליך של התמחרות אשר בסופו יגישו את הצעתם הכספית המשופרת. שלשום הוגשו שתי ההצעות, וכיום הוכרז על בומברדייה כחברה הזוכה.

בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל, מסר: "פרויקט החשמול של רכבת ישראל מתקדם והופך מחזון למציאות. הסבת 420 ק"מ של מסילות רכבת להפעלה על-ידי חשמל, צפוי לשנות לחלוטין את פניה של חברת רכבת ישראל. המעבר לשיטת הפעלה של רכבת חשמלית, המקובלת בכל המדינות המתקדמות, יהווה קפיצת מדרגה משמעותית בכל תחום הנוגע להפעלת הרכבת והוא הגורם המרכזי ביכולת העתידית של הרכבת להמשיך לצמוח ולהגיע ליעדים חדשים".

בבומברדייה הגיבו על הניצחון: "אנחנו מודים לרכבת ישראל על האמון שנתנו בנו. נעשה כל מאמץ שעם ישראל יקבל קטר שישרת אותו נאמנה בתהליך החשמול המורכב והמסובך".