מכבי ת"א הבטיחה הכנסות מינימום של 34 מיליון שקל מאירופה

הצמד של ערן זהבי בצ'כיה הוביל את הצהובים להשתתפות בפלייאוף הצ'מפיונס ליג, שאפילו אם תודח ממנו - תנשור אל שלב הבתים המשני של הליגה האירופית, ותהנה מהכנסות עתק מאופ"א וממכירת כרטיסים ■ מפתח ההכנסות המלא - בפנים

מכבי ת"א חוגגת עלייה לפלייאוף ליגת האלופות / צלם: מכבי ת"א הפייסבוק הרשמי
מכבי ת"א חוגגת עלייה לפלייאוף ליגת האלופות / צלם: מכבי ת"א הפייסבוק הרשמי

מיטש גולדהאר מסיים עכשיו את השבוע המכניס ביותר של המועדון שלו, מאז נחת הטייקון הקנדי בקרית שלום בקיץ 2009: ביום שלישי סגרה מכבי ת"א את מכירתו של בן רייכרט תמורת מיליון אירו ליריבתה העירונית הפועל ת"א; אתמול (ד') הבטיחה את העפלתה לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות, שאפילו אם תודח ממנו - עדיין תהנה העונה מקמפיין אירופי שיבטיח לה לפחות 8.25 מיליון אירו (34.2 מיליון שקל).

במידה ואכן לא תעבור את הפלייאוף (היריבה תיקבע בהגרלה מחר - אחת מבין באזל השווייצרית, סלטיק הסקוטית, אפועל הקפריסאית, באטה הבלארוסית או דינמו זאגרב הקרואטית), תנשור מכבי באופן אוטומטי לשלב הבתים של המפעל המשני, הליגה האירופית - שם ממתין לה מענק השתתפות מאופ"א בסך 2.4 מיליון אירו (Prize Money), ובנוסף נתח מהסכמי זכויות השידור הקולקטיביים של המפעל (Market Pool) המוערך בכ-250 אלף אירו.

אם תודח מפלייאוף הצ'מפיונס, היא גם תקבל 3 מיליון אירו בגין השתתפותה בשלב הזה, ועוד 250 אלף אירו "מענק אליפות" - כסף שמשלמת אופ"א לאלופות הליגות המקומיות המשחקות תחת המעטפת של ההתאחדות האירופית - אך לא מצליחות להעפיל אל בתי הצ'מפיונס.

אל כך חשוב להוסיף הכנסות מכרטיסים: מכבי צפויה לארח את ארבעת משחקיה האירופים הבאים באצטדיון סמי עופר בחיפה, וגם אם תמכור רק 110 אלף כרטיסים מתוך כ-120 אלף אפשריים, במחיר ממוצע של 100 שקל - היא תוכל להוסיף לקופתה כ-11 מיליון שקל (כ-2.6 מיליון אירו), לא כולל מכירות שטחי פרסום שאופ"א מותירה בליגה האירופית (בניגוד לליגת האלופות, שם השילוט והמיתוג נשמר באופן בלעדי לספונסרים הבינלאומיים של המפעל), ולא כולל מכירות מרצ'נדייז שבוודאי יתפסו תאוצה באירועים מעין אלו.

בשלב הבתים של הליגה האירופית, אגב, שווה כל ניצחון 360 אירו נוספים וכל תוצאת תיקו - 120 אלף אירו, כאשר קיימים מענקים נוספים על העפלה לשלבים מתקדמים יותר.

עוד חזון למועד - אבל כמובן שהבוננזה העצומה באמת יכולה להגיע מהעפלה לליגת האלופות, ששווה לפחות 14 מיליון אירו - 12 מיליון מענק השתתפות בסיסי, 2 מיליון עבור העפלה מהפלייאוף.