הכי קשה שיש: מכבי ת"א תשחק בפלייאוף הצ'מפיונס מול באזל

עוד חוזר הניגון: אחרי שני מפגשים אירופיים שהסתיימו בהפסד ב-2013/14, הצהובים יתמודדו שוב מול השווייצרים, שנחשבים לאופציה הקשה ביותר שיכלה האלופה הישראלית לקבל בהגרלה

מכבי ת"א מול פ.צ באזל בליגה האירופית / צלם: רויטרס
מכבי ת"א מול פ.צ באזל בליגה האירופית / צלם: רויטרס

החלום של מכבי ת"א להעפיל אל שלב הבתים של ליגת האלופות, לראשונה מאז עונת 2004/05 - הפך היום (ו') לרחוק הרבה יותר: בהגרלת שלב הפלייאוף שנערכה בצהריים, התבשרו הצהובים כי יאלצו לתמודד בצמד משחקים מול האופציה האפשרית הקשה ביותר - פ.צ באזל.

כל אחת מארבע האופציות האחרות בהגרלה - סלטיק הסקוטית, אפועל הקפריסאית, באטה הבלארוסית או דינמו זאגרב הקרואטית - נחשבו לנוחות יותר מבחינה מקצועית. לא כך הם פני הדברים כשמדובר על אלופת שווייץ בשמונה מתשע השנים האחרונות, שגם הפכה לחברת קבע בשלבים המתקדמים של הצ'מפיונס ליג ובעונה שעברה, לאחר שעלתה מבית שכלל את ריאל מדריד, ליברפול ולודוגורץ הבולגרית - הודחה רק בשמינית הגמר על-ידי פורטו הפורטוגולית.

כזכור, מכבי ת"א נפגשה בשתי הזדמנויות עם באזל בעונת 2013/14, וכשלה בשתיהן: פעם אחת בשלב המוקדמות השלישי של הצ'מפיונס ליג, ומאוחר יותר בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית. את מכבי אימן באותה עונה פאולו סוזה הפורטוגלי, שהרשים את השווייצרים ומונה למאמנם לעונת 2014/15. הצלחתו, במיוחד בליגת האלופות - צדה את העין של פיורנטינה האיטלקית שמינתה אותו למנג'ר שלה לעונה הקרובה.

גם אם לא תצליח לחולל סנסציה ולהדיח את באזל בדרך אל שלב הבתים של הצ'מפיונס ליג, תנשור מכבי אל שלב הבתים של הליגה האירופית, והקמפיין האירופי העונה צפוי להכניס לקופה שלה לפחות 34 מיליון שקל.

סלבישה יוקאנוביץ', מאמן מכבי ת"א, אמר לאתר הרשמי של המועדון: "אנחנו לא מפחדים מבאזל בשום פנים ואופן למרות שהם הקבוצה הכי קשה שיכלנו לקבל בהגרלה. בשביל להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות, אתה חייב להתמודד עם הקבוצות שנמצאות בטופ של הכדורגל העולמי".

בדרך למפגש עם מכבי, גברה באזל על אלופת פולין לך פוזנן 1-4 בשני המפגשים. את הליגה השווייצרית היא פתחה עם שלושה ניצחונות בשלושה משחקים. יש לציין כי חלק נכבד מכוכביה בעונה שעברה כבר לא משחקים אצלה: החלוץ מרקו שטרלר שפרש ממשחק; הבלם פביאן שאר שנמכר להופנהיים הגרמנית תמורת 4 מיליון אירו; הקשר פביאן פריי שעזב למיינץ הגרמנית עבור 3.6 מיליון אירו; ושחקן הכנף דרליס גונזלס שנמכר לדינמו קייב האוקראינית תמורת 9.4 מיליון אירו.