Alt J היא הלהקה הכי איכותית שתופיע הקיץ בישראל

ההפתעה החיובית של השנה בכל הקשור למכירות כרטיסים להופעות בינ"ל שמגיעות לארץ שייכת ללא ספק ללהקת Alt J ■ החלק המעודד הוא שדבר מלבד טיב התוכן לא שיחק תפקיד בהצלחה הקופתית של הלהקה

Alt J / צילום:רויטרס
Alt J / צילום:רויטרס

בעוד שבועיים יתרחש אחד האירועים היותר בלתי צפויים שידע שוק מופעי המוזיקה המיובאים אצלנו. "אלט ג'יי", הרכב משובח ומאד לא פשוט להגדרה סגנונית, יגיע לשתי הופעות באמפי ראשון-לציון. ההפקה עברה מתחם אל ראשון אחרי שמכרו מראש תוך פחות מיממה 16 אלף כרטיסים לשתי הופעות ברעננה. כ-20 אלף איש יצפו בשתי הופעותיהם בראשון-לציון. מעל ומעבר לציפיות, ולבטח הפתעת השנה החיובית במכירות הכרטיסים.

הלהקה ששמה לקוח מהדרך להגיע לסימן הדלתא במחשבי מק, לחיצה על מקשי אלט וג'יי, אמנם החדירה שירים לסרטים, לתוכניות טלוויזיה, וגם לפרסומות של מכשיר סלולרי של נוקיה. אבל הדבר הכה יוצא דופן, מוזר ואף מתמיה בנוגע להיסטריית המכירות סביב אלט ג'יי בישראל, הוא שאין שמץ של ספק בכך שדבר מלבד טיב התוכן לא שיחק תפקיד בהצלחה הקופתית של הלהקה.

השלישייה מלידס, שהפכה לצמד שמתוגבר בהופעות בעוד שני נגנים, הוציאה עד כה שני אלבומים. אלבום הבכורה זכה בפרס מרקיורי הבריטי, והשני הגיע לראש מצעד מכירות האלבומים באנגליה. אין להם כריזמות כוכביות, אין למוזיקה שלהם שום נגיעה מובהקת בחומרים שמהם עשויים להיטי מצעדים, ואפילו אין להם סולן שמצטיין בהגשה קולית מאד מובחנת ומאופיינת.

הבשורות החדשות שלהם אינן כה חדשניות, והן כן מאוד מעודנות. האלבום השני מהשנה שעברה נשמע לפרקים מעט יותר שרירי ובשרני מהראשון מ-2012, אבל בשניהם מה שמזדהר כבולט וכיוצא דופן אצל אלט ג'יי במפת הרוק הנוכחית, הן המלודיות המאד בריאות והחשיבה העיבודית המעניינת. העושר והתוכן המוזיקליים מזווגים יחד השפעות של פולק ומוזיקה בריטית עתיקה עם השפעות עממיות ים-תיכוניות ורוק אינדי ואלקטרוניקה רכה.

Alt J / צילום:רויטרס
 Alt J / צילום:רויטרס

התמהיל המקורי שמתקבל אצל אלט ג'יי מזכיר קשת רחבה של עולמות, מהרכבי רוק מתקדם מהפריפריה האנגלית של שנות ה-60 וה-70 ועד ליוצרים אישיים עכשוויים שהיטיבו לשלב את קולם ואמירתם בעולם הדיגיטלי. אלט ג'יי הפכו לחביבי קהלי האינדי ברחבי העולם, אם כי, לזכותם, האמנות שלהם לגמרי חפה מחנפנות, והמלנכוליה שלהם ידידותית בגלל איכויות הגימור הכה גבוהות של ההלחנה, העיבודים והביצוע.

זה עדיין לא מסביר מדוע לעשרות אלפי ישראלים נוצר חיבור רגשי כה חזק דווקא כלפי הלהקה הזאת. סביר לצפות שהתשובות יינתנו בשני הערבים שלה בראשון, בעוד שבועיים.

הקרב על הזרם מתחמם

11 מיליון מנויים כבר נרשמו לשירות הסטרימינג הלא חינמי של אפל, 40 יום בלבד לאחר שהושק

40 יום לאחר ההשקה של שירות הסטרימינג שלה, חברת אפל הודיעה בסוף השבוע כי 11 מיליון מנויים במסלולים המשולמים והלא חינמיים כבר נרשמו לשירותיה. הם עדיין לא ממש משלמים, כי שלושת חודשי ההיכרות עם השירות ניתנים בחינם, אבל אם כולם יבחרו להמשיך בתום תקופת הניסיון, 9 מיליון מהם ימשיכו למסלול של 10 דולר לאדם בחודש, ו-2 מיליון לחבילה משפחתית שדמי המנוי אליה יעלו 15 דולר.

"אפל מיוזיק", שכמובן עדיין לא פעילה בישראל, זמינה ב-100 מדינות ומציעה למשתמשיה מאגר של 30 מיליון שירים. היעד של אפל היה להגיע ל-100 מיליון משתמשים רשומים ומשלמים.

עוד לא ברור אם תגיע אליו, אבל מה שכבר בטוח הוא שהיא נמצאת בזינוק מצוין מול המתחרה העיקרית שלה בשוק הסטרימינג, ספוטיפיי, שלה יש כרגע 20 מיליון מנויים במסלולים המשולמים.

אפל, כאמור, כבר במחצית הדרך להשתוות למספר המנויים במסלולים המשולמים של חברת הסטרימינג החזקה בשוק.

אפל
 אפל

אחרי 20 שנה

20 שנה למותו של ג'רי גארסיה, גיטריסט, יוצר, זמר ומנהיג הגרייטפול דד

מחר ימלאו 20 שנה למותו של ג'רי גארסיה, גיטריסט, יוצר, זמר ומנהיג הגרייטפול דד, להקת הפולחן הכי גדולה בתולדות הרוק האמריקאי. גרסיה, מהדמויות הבולטות ברוק האמריקאי שצצו במחצית השנייה של שנות ה-60, נפטר מהתקף לב בזמן ששהה במרכז לגמילה.

ממש לאחרונה חבריו החיים סיימו בארה"ב מסע פרידה אחרון וסופי בהחלט שלהם, שציין 50 שנה לפעילותם. ולקראת תאריכי ציון היובל לפעילותם וה-20 למותו, ואחרי עבודה מאומצת של כשנתיים, המוזיקאי הישראלי חן רותם, הלא הוא סגול 59, מימש לאחרונה חלום. הוא יזם והפיק את "הארץ המובטחת", אלבום שהוא פרויקט הקלטות תרגומים לעברית של קלאסיקות של גארסיה והדד.

את עבודתם של רותם וחבריו המוזיקאים הישראליים ניתן להוריד בבנדקמפ, כאן: tinyurl.com/ons2rlk

ג'רי גארסיה/ צילום:רויטרס
 ג'רי גארסיה/ צילום:רויטרס