האפליקציה שתאפשר לכם לטעון כרטיס רב קו מהסמארטפון

מעתה, HopOn מאפשרת לנוסעי התחבורה הציבורית לטעון את כרטיס הרב-קו דרך האפליקציה באמצעות כרטיס האשראי

תחבורה ציבורית / צילום: איל יצהר
תחבורה ציבורית / צילום: איל יצהר

הסטארט-אפ הישראלי HopOn, שמאפשר תשלום דרך הסמארטפון על נסיעה באוטובוסים והשכרת אופניים משירות תל אופן בתל אביב, הכריז היום על אבן דרך משמעותי בשינוי הרגלי התשלום בתחבורה ציבורית בישראל: החברה הודיעה כי מעתה יוכלו משתמשי רב-קו להטעין את הכרטיס שלהם דרך האפליקציה של HopOn.

בשלב הראשון מדובר על בעלי מכשירי אנדרואיד בעלי רכיב NFC בלבד, להוריד את האפליקציה (במידה ולא קיימת על המכשיר) ולהזין את מספר כרטיס האשראי באופן חד-פעמי. לאחר מכן על המשתמש באפליקציה להיכנס לאזור התוכניות, ובלחיצה פשוטה על אפשרות "רכוש וטען לרב קו", ניתן יהיה לטעון את הכרטיס ולהמשיך ולנסוע בחופשיות בתחבורה הציבורית.

אפשרויות הרכישה העומדות לרשות הנוסעים הינן מגוונות וכוללות בין השאר ערך צבור ארצי (התקף באזורים רבים ברחבי הארץ), כרטיסיות וכרטיסי חופשי חודשי של אזור גוש דן. כמו כן, החוזים ומחיריהם מותאמים לפרופיל הנוסע, כגון אזרח ותיק, נוער, סטודנט ועוד, ולקבל את ההנחות הרלוונטיות עבורו.

אפליקציית HopOn הושקה לפני כשנה וחצי ומאפשרת תשלום סלולרי בתחבורה הציבורית. האפליקציה פועלת מזה זמן בכל קווי חברת האוטובוסים "דן", ועורכת מגוון פיילוטים בחברות תחבורה נוספות.

דויד מזומן, ממייסדי HopOn, אמר כי "הפיתוח החדש צפוי לחסוך זמן רב לכל משתמשי התחבורה הציבורית וזאת על-ידי הקטנת זמני התיקוף והתשלום בכניסה לאוטובוסים. אנו רואים בפיתוח זה כשלב ביניים לפני תמיכה בתשלום וכרטוס מלא מהסמארטפון, ללא הצורך בכרטיסים וחומרה יקרה התומכת בהם".

יו״ר חברת האוטובוסים דן, שמואל רפאלי: ״חברת דן גאה להשיק את אפליקציית הטעינה מרחוק שתביא לשיפור ניכר ברמת השירות למשתמשי התחבורה הציבורית ותאפשר לטעון את כרטיסי הרב קו באמצעות הטלפון הנייד או באמצעות המחשב הביתי. כמו בעבר חברת דן ממשיכה להוביל את קדמת הטכנולוגיה בתחבורה הציבורית בישראל בתחומי הכרטוס, המידע והאנרגיה החלופית במסגרתה מפעילה דן אוטובוסים חשמליים".

את חברת HopOn הקימו עופר סיני ודויד מזומן, והיא גייסה עד היום כ-700 אלף דולר ממשקיעים פרטיים ונמצאת בעיצומו של סבב גיוס נוסף.