ח"כ ינון מגל: "למי שרצח את התינוק בכפר דומא מגיע מוות"

"מעולם לא קראתי לפגוע בהומואים" ■ "אנשי הציונות הדתית סובלים ממגלומניה ומתסביך נחיתות בו-זמנית" ■ "נתניהו סתם ג'ינגל עם אובמה" ■ "אחמד טיבי איש רע" ■ "את דאעש לא אני המצאתי - הקב"ה המציא" ■ ח"כ ינון מגל משחרר נצרה

ינון מגל / צילום: יונתן בלום
ינון מגל / צילום: יונתן בלום

חבר הכנסת ינון מגל, יו"ר סיעת הבית היהודי, מחפש בסלולרי את הנאום שכתב עבור עצרת המחאה שארגנה הקהילה הגאה בתל-אביב, בעקבות רצח שירה בנקי. נאום שלא הוקרא, אחרי שמארגני העצרת החליטו לבטל את השתתפותו של מגל, שסירב לחתום על הצהרה כי יתמוך בחקיקה שתקדם את זכויות הלהט"בים. תוך כדי גלישה, הוא נתקל בידיעה בעלת נימה ביקורתית, המתייחסת למינויה של פרופ' יפה זילברשץ, המשנה לנשיא אוניברסיטת בר-אילן, לתפקיד יו"ר הות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה). נפתלי בנט, שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי, חתום על המינוי.

"מה עם יפה זילברשץ", הוא מחייך בסרקזם נוכח הסיקור התקשורתי, "כבר הוציאו אותה להורג?"

- בינתיים בנט הוא זה שקובע, והמינויים שערך במשרד החינוך מאוד מובהקים אידיאולוגית.

"סוף-סוף הימין שולט".

- הוא שולט כבר כמעט 20 שנה.

"לא, הוא לא. תראי את העליהום עליי בגלל שרציתי לבוא לעצרת. זה היה לגמרי פוליטי. אף פעם לא קראתי לפגוע בהומואים ולו ברמז, ואני בטח לא קשור לחולה נפש חרדי שפעם ב-10 שנים מגיע למצעד. הטירוף כלפיי פשוט התחבר לפרשנות שנתתי לפיגוע שקרה בכפר דומא, יום לפני העצרת".

- מה אמרת?

"העירו אותי ב-6:30 בבוקר מגלי צה"ל. המפיקות מגלי צה"ל הן תמיד חוצפניות. אמרו לי, היה פיגוע וילד פלסטיני נשרף. בדרך-כלל אני ישר סוגר את הטלפון כי שש וחצי בבוקר, ואני לא קם בשעות האלה - גם לתוכניות בוקר אני לא הולך בגלל זה - אבל תינוק שנשרף זה קטסטרופה. אמרתי - אוקיי, אני אעלה לשידור. המראיין אמר שזה קרה בכפר דומא. מישהו יודע איפה זה דומא? גם אלה שמכירים את השטח לא יודעים. אני, שהייתי כתב שטחים, הכרתי את השטח. אמרתי שם משהו שאחר כך גם צייצתי בטוויטר: 'הכפר דומא נמצא סמוך למקום הרצח של מלאכי רוזנפלד הי"ד, אתמול הסתיימו השלושים. אני מניח שהרצח הנתעב בא כנקמה. לא זאת דרכנו'. אמרתי את זה ועשו בי לינץ'. הפכו אותי לרוצח".