ארה"ב: סוחרים גרפו רווח של 100 מ' ד' באמצעות מידע שנגנב

שני האקרים אוקראינים חשודים כי פרצו לפני 5 שנים לסוכניות הידיעות Business Wire ו-PRNewswire, גנבו כ-100 אלף הודעות פיננסיות על חברות ציבוריות לפני שפורסמו לציבור והפיצו את המידע לרשת של סוחרים

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

הרשויות בארה"ב עצרו אתמול (ג') 32 אנשים, ביניהם ברוקרים והאקרים, בחשד לגניבת מידע פיננסי וניצולו לצורך גריפת רווח של יותר מ-100 מיליון דולר.

הפרשה החדשה החלה לפני 5 שנים, כאשר שני האקרים מאוקראינה הצליחו לפי החשד לפרוץ למחשבי סוכנויות הידיעות האמריקאיות Business Wire ו-PRNewswire ולגנוב לכאורה יותר מ-100 אלף הודעות פיננסיות הקשורות לחברות ציבוריות, עוד לפני שפורסמו לציבור.

לפי החשד, המידע שנגנב, הכולל בין היתר דוחות כספיים של חברות ומידע מהותי אחר, נמכר והופץ לרשת של סוחרים, שניצלו אותו במטרה לקנות ולמכור ניירות ערך בהתאם למידע שנגנב.

על-פי הודעת הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC), ההאקרים קיבלו אחוזים מהרווח מהרווח של הסוחרים, שהתבסס על אותו מידע שנגנב. לפי החשד, במשך 5 שנים ההאקרים והסוחרים הצליחו לגרוף רווח של יותר מ-100 מיליון דולר, כשהם עושים שימוש בכ-800 הודעות שנגנבו מסוכניות הידיעות.

בין החברות שרשת ההאקרים והסוחרים ניצלו לכאורה את המידע הפיננסי שלהן נציין את קטרפילר , Panera Bread, RadioShack ו- Edwards Lifesciences .