מיני מבחן דרכים: סובארו אאוטבק 2015 - קסם אליטיסטי

מאז הפך סגמנט הקרוס-אובר ללהיט גלובלי, גם האאוטבק, האב הקדמון של הפלח, עבר אבולוציה מואצת שכזו ■ הוא צמח, קיבל אופן מובחן השיל את הקידומת "לגאסי", והעיצוב שלו מקשה לגלות את השיוך המשפחתי

"בסוף כל משפט, שאתם אומרים בעברית, יושב ערבי עם נרגילה", כתב ושר פעם מאיר אריאל. במקרה של תעשיית הרכב המשפט המקביל צריך להיות "בתוך כל רכב שבו אתם נוסעים מסתתר יפני קטן עם טאבלט". עובדה: כמעט כל סגמנט חדש ופופולרי בעולם הרכב המודרני הומצא ביפן.

האמריקנים, למשל, טוענים לבעלות על המצאת סגמנט ה"קרוס אובר" הפופלרי, שכולל גרסאות "כמו שטח" מוגבהות על בסיס מכללים של רכב משפחתי. בפועל, סובארו הקטנה נכנסה לפלח עוד בשנות ה-80' ומיסדה אותו ב-1994 עם הדור הראשון של ה"אאוטבק".

מאז הפך סגמנט הקרוס-אובר ללהיט גלובלי וכלי הרכב צמחו והתרחקו בהדרגה מהמקורות. גם האאוטבק, האב הקדמון של הפלח, עבר אבולוציה מואצת שכזו. הוא צמח, קיבל אופן מובחן השיל את הקידומת "לגאסי", והעיצוב של הדור החדש, שהושק השנה, שלו מקשה לגלות את השיוך המשפחתי.

קווי המתאר והיחס בין הגוף לגג עדיין טיפוסיים לסטיישן אך הכלי ניצב כעת גבוה מעל הכביש ומחצין שלל סממנים מעולם ה-SUV כמו תחתית מרכב קשוחה וממוגנת למראה בגוון שונה, מסילות גג בולטות, מערך פנסים שונה ועוד. אם מוסיפים לכך את הממדים הבריאים, הגריל הבולט ושפע הכרום של סדרת הלגאסי "הרגילה" מקבלים כלי עם מקדם פוזה גבוה.

תא הנוסעים הוא היעילות בהתגלמותה. נרחב הראש אינו גבוה כמו בג'יפים, אך מרחב הרגליים והכתפיים עצום, המושב האחורי יכול לאכלס שלושה נוסעים גבוהים ותא המטען מציע מעל 500 ליטר במצב הרגיל וכמעט 2000 ליטר לאחר קיפול. עמדת הפיקוד מקבילה בעיצובה ללגאסי סדאן החדשה עם מערך נאה וגדול של מחוונים אנלוגיים ומסך מגע עתיר אפליקציות כמקובל באמריקה. כל העסק עטוף בעור ועץ ברמה גבוהה ביותר וביחד עם גג שמש פנוראמי ובידוד רעשים מרשים מקבלים תחושת פרימיום אמיתית.

יחידת ההנעה מקבילה לזו של הסדאן בה נסענו לאחרונה עם מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר שמייצר 175 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה. זה בהחלט לא כלי צנום - המשקל נושק ל-1.6 טון - אך המנוע לא מתקשה לשמור על מומנטום סביר בעליות תלולות ולשייט בשלווה של מכונית פרימיום במהירויות אירופאיות על הכביש המהיר. למרות כל הפטנטים "הירוקים" והגרפים הדיגיטליים, שמעודדים את הנהג לחיסכון, זהו כלי צמא למדי שיתקשה להשיג יותר מ-9 קילומטרים לליטר.

על הכביש נוחות הנסיעה מצוינת, אחיזת הכביש גבוהה ונטיית הגוף מרוסנת, אם כי ההגה מעורפל על פי מיטב המסורת האמריקנית. לא לקחנו את רכב ההדגמה המהודר שלנו לשטח תובעני או טובעני אך שילוב של מרווח גחון מכובד מאד, הנעה כפולה חכמה והרבה ניסיון של היצרנית מבטיחים יכולת שטח, שאינה נופלת מזו של רכבי SUV קלים וגבוהים יותר. ב-200 אלף שקל אפשר למצוא כיום בארץ לא מעט ג'יפים וג'יפונים אמיתיים ומאובזרים אבל לאאוטבק החדש עדיין יש קסם אליטיסטי-נהנתני, יכולת שינוע מרשימה מחוץ לאספלט - לחובבי האבק והבוץ - ואבזור ועידון של מכוניות שעולות 100 אלף שקל יותר.