ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בשירות הציבורי

זאת בשל איום הפיטורים ברשות השידור ■ ניסנקורן: "צעדים ברוטליים כאלה נועדו לרמוס את זכויות העובדים; זה בבחינת שבירת הכללים ורמיסת הנורמות המקובלות" ■ המשמעות: שביתה אפשרית בכל המגזר הציבורי בעוד כשבועיים

אבי ניסנקורן / צילום: בועז אופנהיים
אבי ניסנקורן / צילום: בועז אופנהיים

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הכריז הערב (א') על סכסוך עבודה בשירות הציבורי, מה שמכשיר את הקרקע לשביתה בעוד 14 יום. העילה המרכזית לסכסוך היא "התנהלות חד-צדדית ודורסנית של המדינה בהנהגת רפורמות ושינויים מבניים המתעלמים מהפגיעה במעמד העובדים ומעמדת ארגון העובדים בעניינים אלה".

ברקע לסכסוך, וכחלק מהמדיניות שנגדה מוחים בהסתדרות, ניצבת ההחלטה על פיטורים חד-צדדיים של כ-1,500 עובדי רשות השידור, תוך הצבת עובדות בשטח.

"החלטת הפיטורים הכוחנית ואופן יישומה הנם בבחינת שבירת הכללים ורמיסת הנורמות המקובלות והנהוגות מזה עשרות שנים ביחסי העבודה הקיבוציים בכלל הסקטור הציבורי", נכתב בהודעת ההסתדרות.

יצוין כי סכסוך העבודה נוגע לכלל מקומות העבודה במגזר הציבורי, ובכלל זה גם בחברות הממשלתיות.

ניסנקורן אמר הערב כי "מטרת ההכרזה על הסכסוך היא להעמיד לרשותנו את האמצעים הדרושים על מנת להיאבק בצעדים חד-צדדיים בחקיקה. ראוי להזכיר כי צעדים ברוטליים אלה נועדו לרמוס את זכויות העובדים ולשלוח 1,500 משפחות הביתה. ההסתדרות תנהג באחריות המרבית ותגן על עובדי רשות השידור".

לדבריו, "אנחנו בעד רפורמה ברשות השידור, אבל הרפורמה במתכונתה הנוכחית היא דורסנית וחד-צדדית. לא נישאר לעמוד מנגד בזמן שמנסים לזרוק 1,500 עובדים אל מחוץ למעגל העבודה".