"האתגר שלנו הוא לייצר לילדים מתנות קטנות בזיכרון"

ב-15 השנים מאז קם ערוץ הפעוטות "הופ!" ראתה אלונה אבט, שהביאה אותו לעולם, איך הכול משתנה סביבה ■ בריאיון מיוחד היא מספרת איך אפשר להיות נחמדים ועדיין לשרוד בעסקי התקשורת האלימים, ולמה היא משוכנעת שיובל המבולבל ייכנס לפנתיאון לצד רגע, דודלי ופיסטוק

אלונה אבט / צילום: איל יצהר
אלונה אבט / צילום: איל יצהר

אלונה אבט עוברת בגינת הירק רחבת הידיים שבביתה ברמת-השרון וקוטפת פירות פסיפלורה שהבשילו. "כמו לאסוף ביצים חומות מהלול", היא אומרת בסיפוק. דיבורה של אבט תמיד עדין ורך, ובחירת המילים שלה מתונה ונעימה, אך כשהיא מדברת על אהבתה לגינון, אבט - אחת המנהלות העסוקות בתעשיית התקשורת הישראלית ומי שעומדת בראש קבוצת ערוצי הטלוויזיה "הופ!" - מתמלאת אור.

"יש לנו בעבודה כוורת רוחשת ושוקקת של אנשים, והגינה היא המקום שבו אני לבד. הופכת את הרגבים, עומדת מול הפרפרים והיבלית. זו תזכורת של מה אתה יכול לעשות לבד לגמרי", היא אומרת כשהיא מביטה על הפסיפלורה ששתלה בעצמה והניבה. "אני אוהבת את ההיווצרות הזאת. זה ממלא. בסופו של דבר, להצמיח משהו זו התחושה הכי טובה שיש".

כבר 15 שנה שאבט, 56, ובן זוגה תמיר פאול מצמיחים דורות של בני אדם קטנים. ובדיוק כמו בגינה, הם עושים זאת בחלקה קטנה ומטופחת, שמנסה להגן על עצמה בתוך התהפוכות סביב.

עשור וחצי מאז קם "הופ!", הערוץ הישראלי לילדים בגילאי פרה-סקול (פעוטות בגילאי הגן, עד גיל 7), הוא מגיע ל-1.5 מיליון בתי-אב של הטלוויזיה הרב-ערוצית, וגם ערוצי-הבת שלו זוכים להצלחה עם כ-250 אלף בתי-אב שצופים בערוץ "לולי" וכמה מאות אלפים שרכשו את "הופ! ילדות ישראלית". נוסף על כך, יש לערוץ פעילות בינלאומית, שמנוהלת גם היא ממשרדי החברה ברמת-החייל בתל-אביב וכוללת ערוץ בטורקיה, רצועת שידור יומית בערוץ היספני בארה"ב ותכנים ספציפיים שנמכרים בחבילות VOD בחו"ל.

"אני עדיין מרגישה כפי שהרגשתי כשהקמתי את הערוץ", אומרת אבט בריאיון ל"פירמה", "שצריך לייצר מקום שבו התום של הילד לא נפגע, מקום מוגן, שבו מותר לדמיין ומותר שיהיו סיפורי אגדות".