מזומן לחשבון: 5 חברות הפועלות בתחום שצומח במהירות

האניוול, איטון, GE, רייתאון ו-Hannon Armstrong פועלות בתחום הצומח של microgrid וגם מחלקות דיבידנדים נאים

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

כשמדברים או כותבים על אנרגיה ירוקה, או אנרגיה מתחדשת, מתכוונים לאנרגיית רוח או אנרגיה סולארית. ובדרך כלל מדובר על פרוייקטים גדולים מאוד שמרכזים השקעות של עשרות או מאות מיליוני דולרים (לפעמים גם מיליארדי דולרים).

יש תחום נוסף של אנרגיה "ירוקה" המתמקד ודורש השקעות בקנה מידה קטן בהרבה, והוא תחום שצומח במהירות רבה - תחום "הרשתות הקטנות" (Microgrids).

באתר Motley Fool פורסמה כתבה על 5 חברות הפועלות בתחום ה-Microgrids שגם מחלקות דיבידנדים.

1. האניוול . החברה כבר הוכיחה את יכולותיה בתחום. משרד ההגנה האמריקאי הזמין מהחברה מערכת עבור בסיס Fort Bragg בצפון קרוליינה. הגנרטורים שפועלים במקום לא יכולים לספק חשמל לכל מתקני הבסיס בזמן הפרעות ברשת ולכן נוצר צורך למתקן עצמאי גדול יותר לאספקת חשמל. תשואת הדיבידנד שלה עומדת על כ-2%.

2. Eaton Corporation . בזמן שהחברה מחכה להתפתחות השוק באמריקה, היא פועלת באפריקה. באי קטן מול החוף של מערב אפריקה בונה החברה מתקן microgrid שיספק חשמל בהיקף של 5 מגה-וואט. תשואת הדיבידנד שלה עומדת על כ-3.6%.

3. ג'נרל אלקטריק . כנראה החברה המתאימה ביותר לתפוס נתח שוק גדול בתחום. יכולה להציע לחברות הפועלות בתחום מערכות ושירותים בתחום ניהול הרשת והאנרגיה, ניהול פרוייקטים, פתרונות לאחסון אנרגיה ועוד. לחברה יש את פתרון ה-Grid IQ Microgrid Control System שחלק מהחברות הפועלות בתחום משתמשות בו. תשואת הדיבידנד שלה עומדת על כ-3.5%.

4. רייתאון . כמו החברה הראשונה ברשימה, גם רייתאון פועלת בתחום מוצרי ההגנה והקרב. היא גם הוכיחה את יכולתה בתחום הרשתות הקטנות כשהשתתפה בבניית מתקן חשמל עצמאי הפועל על בסיס אנרגיה סולארית באמצעות החברה המשותפת לה ול-Primus Power. תשואת הדיבידנד שלה עומדת על כ-2.4%.

5. קרן הריט Hannon Armstrong Sustainable Infrastructure Capital (סימול: HASI) מספקת פתרונות מימון לחברות הפועלות בתחום. ל-Hannon Armstrong יש פורטפוליו נכסים בהיקף כ-1.1 מיליארד דולר המתבסס על 3 סקטורים בתחום האנרגיה המתחדשת. תשואת הדיבידנד שלה עומדת על כ-5.3%.