תיק ההשקעות המומלץ של דן וינטרניץ מאינפיניטי

וינטרניץ, ראש דסק חו"ל באינפיניטי, ממליץ על השקעות לא ישירות בסין ומציע להיזהר גם מנכסי אג"ח בעלי סיכון גבוה

דן וינטרניץ / צילום: תמר מצפי
דן וינטרניץ / צילום: תמר מצפי

על רקע ההתרחשויות הפיננסיות הבלתי פוסקות בעולם בתקופה האחרונה, שכללו בין היתר את אישור תוכנית החילוץ ליוון, פיחות היואן שביצעה הממשלה הסינית, וכל זאת על רקע ציפיות המשקיעים להעלאת ריבית בארה"ב, בבית ההשקעות אינפיניטי מתרכזים במתרחש מעבר לים, ומציגים כמה הזדמנויות וגם ממליצים מהיכן כדאי להתרחק.

לרכיב המנייתי בתיק ההשקעות מקצים באינפיניטי 30%, את עיקרו (60%) מפנים לשוק האמריקאי, וזאת "מפאת היותה כלכלה יותר יציבה ביחס לשאר העולם, בדגש על ענף הצריכה הפרטית, שיראה אור מהדולר החזק, ענף הבנקאות שייהנה מרוח גבית מצמיחה יציבה ומציפיות להעלאת ריבית וכן ענף הרפואה הצומח".

המלצה על Gilead

בין המניות המומלצות, דן וינטרניץ, ראש דסק חו"ל באינפיניטי, מזכיר את חברת הביומד Gilead Sciences, שלדבריו "פרצה לתודעה בזכות קוקטייל ל-HIV שפיתחה וכיום קוצרת פירות מתרופה פורצת דרך להפטיטיס C, המוגדרת כ'בלוקבאסטר' של הכנסות הגדול ביותר שיצא בעולם התרופות".

20% נוספים מהנתח המנייתי של אינפיניטי מקצה וינטרניץ לאירופה, בעיקר לחברות מגרמניה, שוויץ, בריטניה, צרפת ודנמרק.

בין המניות המומלצות שלו בשוק זה, הוא מזכיר את יצרנית המטוסים איירבוס, שלדבריו היא "חברה המייצגת נאמנה את חזון גוש האירו ומתודלקת ממטבע יורו חלש וממחירי נפט זולים".

דוגמה נוספת שווינטרניץ מזכיר, היא חברת האגרו-כימיה השוויצרית סינג'נטה, לגביה הוא אומר כי "החברה מוכרת את תוצריה ברחבי העולם וצפויה ליהנות מהביקוש הגובר לתצרוכת חקלאית. לאחרונה קיבלה החברה מספר הצעות לרכישה מצד חברת מונסנטו האמריקאית, אשר לפי שעה טרם הבשילו לכדי עסקה".

על רקע ההתרחשויות האחרונות באירופה, וינטרניץ מעריך כי "אירופה עדיין ותמשיך להיות מקום שיש להיזהר בו מבחינה השקעתית, מה שמחייב סלקטיביות בהשקעה".

וינטרניץ גם מתייחס למתרחש ביוון ואומר כי "המדינה אינה מסוגלת להתקיים ללא ההנשמות המלאכותיות מצד המלווים ובראשם גרמניה, על אף שקיימות אלטרנטיבות לחילוץ, מצד רוסיה וסין, מאחר שהן פחות רצויות".

בהתאם לכך, וינטרניץ אומר כי "למעשה נוצר טנגו יווני-גרמני, אשר על פי אינטרס שני הצדדים יהיה רחוק מאוד מסיום".

מיוון עובר וינטרניץ למזרח הרחוק, שם הוא מזהה פוטנציאל בשוק הסיני על רקע האירועים שהתרחשו בו באחרונה, ואומר כי "ישנה הזדמנות להשקעה לאחר רצף הירידות שנבלם לכאורה בשלב זה, אך עוד מוקדם לעשות זאת בצורה ישירה. לכן עדיפה השקעה דרך חברות בעלות חשיפה לא גבוהה לשוק זה".

בעניין השוק הסיני מוסיף וינטרניץ כי "עד היום הרגילו אותנו לחשוב שסין הינה הכלכלה שתוביל את העולם ובמשברים תהווה את הכוח שיוציא את העולם מהבוץ עם קצבי צמיחה דו-ספרתיים".

אולם, לדבריו, "מי שבוחן את ההיסטוריה ואת האופן בו כלכלות מתפתחות, לא יהיה מופתע ממהלומה קשה למגה-כלכלה זו, שכן כוח כל כך גדול אינו יכול להמשיך בקצבי צמיחה הולכים וגוברים לאורך זמן, כיוון שלגודל יש גם חיסרון במובן זה".

וינטרניץ מסביר כי "במקרה של סין, הצמיחה לוותה בין היתר באמצעים מלאכותיים, כגון בנייה מסיבית של בתי רפאים לצורך אספקת תעסוקה לאוכלוסייה הגדולה, פן תתקומם על מפלגת השלטון החרדה".

כשג'נט יילן גומלת מריבית אפס

לגבי שוק החוב העולמי, ממליץ וינטרניץ "להתרחק מנכסי אג"ח בעלי סיכון גבוה, כגון דירוגי השקעה נמוכים ואג"ח בעל חוב נחות. לדבריו, "השוק שלאורך עשורים נקרא סולידי כבר אינו נראה ככזה, לפחות לא אם שופטים אותו על פי סטיות התקן הגבוהות המאפיינות אותו בעת האחרונה. הסיפור התחיל כאשר הנגידה האמריקאית, ג'נט יילן, החליטה לגמול את האומה האמריקאית וכן את העולם, מההרחבות הכמותיות והריביות האפסיות".

"כך," לדבריו, "מתחילת השנה צץ מידי מספר שבועות חבר אחר בבנק המרכזי האמריקאי שרומז על העלאה אפשרית של הריבית. בלוני הניסוי או ניסיונות הריכוך הללו גרמו לעצבנות בתשואות האג"ח האמריקאיות, בעיקר בטווחים הארוכים, וכשהתשואה שם זזה, היא לוקחת עימה את כל עולם החוב".

* הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

תיק ההשקעות המומלץ של שי וינטרניץ
 תיק ההשקעות המומלץ של שי וינטרניץ