בעלי המניות בנצבא אישרו את המיזוג עם איירפורט סיטי

לנצבא אג"ח בהיקף של 1.7 מיליארד שקל, כך שהיא תמשיך להיחשב כחברת שכבה בפירמידה של חיים צוף, עד פירעון מלוא החוב לציבור ■ המניה זינקה כ-30% מאז הודעת המיזוג ■ מדריך ומחשבון פנסיה

חיים צוף / צילום: רוני שיצר
חיים צוף / צילום: רוני שיצר

קבוצת יואל-ישראמקו שבשליטת חיים צוף מתקדמת לקראת עמידה בדרישות חוק הריכוזיות לצמצום שכבות בפירמידות שליטה. אתמול אישרו בעלי המניות של נצבא את הסכם המיזוג עם בעלת השליטה בה, איירפורט סיטי.

איירפורט סיטי, יזמית ובעלת פארק העסקים הענק "איירפורט סיטי" הסמוך לנתב"ג, היא זרוע הנדל"ן של קבוצת יואל-ישראמקו והחברה הבת נצבא (59%). החברה עוסקת עבורה בייזום, פיתוח, תפעול והשכרת נדל"ן מניב, וכן בבנייה למגורים. בעבר היא הוחזקה ע"י חברי וגימלאי אגד.

מהדיווח של נצבא עולה כי אישור העסקה התקבל ברוב גדול של מעל ל-90% מבין המצביעים שאינם בעלי עניין בהחלטה. בתי ההשקעות אנליסט ואי.בי.אי היו בין המוסדיים הבולטים שהתנגדו.

במסגרת העסקה יקבלו מחזיקי המניות של נצבא 0.97 מניות איירפורט סיטי עבור כל מניית נצבא, בנוסף ל-32.7 שקל למניה במזומן, צמוד למדד. מניית נצבא נסחרת בשווי של כ-73 שקלים, אחרי שמאז הדיווח על המיזוג, בתחילת יולי, היא זינקה בקרוב ל-30%. כעת היא משקפת לחברה שווי של 4.1 מיליארד שקל - דומה לשווי שמגלמת ההצעה.

מניית איירפורט סיטי התחזקה בתקופה זו בכ-8% ומשקפת לחברה שווי של 3.1 מיליארד שקל. לנצבא יש גם שלוש סדרות אג"ח בהיקף של 1.7 מיליארד שקל, כך שהיא תמשיך להיסחר ולדווח לבורסה לאחר המיזוג, ותיחשב כשכבה בפירמידה עד פירעון האג"ח.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה החזיקה נצבא ב-98 נכסים, בהם 82 נכסים מניבים בשטח של 973 אלף מ"ר, מרביתם בישראל, ובקרקעות בשטח של 466 אלף מ"ר, המיועדות לבנייה להשכרה ולמגורים. הכנסותיה הרבעוניות נחלשו בכ-5% ועמדו על 118 מיליון שקל. הרווח הנקי שלה לתקופה זו עמד על כ-80 מיליון שקל, לאחר שבשנת 2014 כולה הציגה רווח של 315 מיליון שקל.

מחיקת מניותיה של נצבא מהמסחר צפויה להמשיך את מגמת הקיטון במספר החברות הנסחרות בבורסה, בהשפעת חוק הריכוזיות (המתיר עד שתי חברות שכבה בכל פירמידה). לצידה של נצבא, יותר מ-20 חברות רשומות בבורסה כחברות שכבה שעל בעלי השליטה למחוק בשנים הקרובות, בהן חברות נוספות מקבוצת יואל-ישראמקו.

חברת אקויטל שבראש הפירמידה של צוף (ועל פי ההערכות גם של קובי מימון, שאינו מחזיק מניות בחברה), חולשת על אחת הקבוצות העסקיות החזקות במשק, הכוללת בראש ובראשונה את שותפות חיפושי הגז ישראמקו, בעלת זכויות בתגלית "תמר". בנוסף היא כוללת מספר חברות ציבוריות מבוססות ורווחיות כנפטא, נצבא, איירפורט סיטי ויואל.

הפירמידה של חיים צוף
 הפירמידה של חיים צוף