הדולר טיפס ב-0.5%; "ירידה בחשש למלחמת מטבעות"

הדולר היציג נקבע על 3.829 שקלים ■ האירו היציג התחזק בכ-0.33% ונקבע על 4.236 שקלים

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

הדולר המשיך להתחזק היום (ג') מול השקל ושערו היציג התחזק בכ-0.5% לרמה של 3.829 שקלים. האירו היציג התחזק בכ-0.3% לרמה של 4.236 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.107 דולרים לאירו.

בסין פורסם היום כי מחירי הבתים עלו בחודש יולי ב-0.3%, לאחר עלייה של 0.4% ביוני ו-0.2% במאי. במונחים שנתיים מחירי הבתים בסין נפלו ב-3.7% לאחר צניחה של 4.9% בחודש הקודם.

בוול סטריט הסתיים המסחר בעליות לאחר פרסום נתוני מאקרו מעורבים: מדד האמפייר סטייט לחודש אוגוסט צנח לשפל שלא נראה מאז 2008, והסנטימנט של חברות הבנייה (NAHB) עלה לשיא של קרוב ל-10 שנים.

אירוע המאקרו הגדול של השבוע בארה"ב יהיה פרסום פרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב מחר והמשקיעים ינסו לדלות כל פרט מידע שיכול להעיד האם הבנק המרכזי יעלה את הריביות בספטמבר או ידחה את ההחלטה לדצמבר, בעקבות ההחלשות המתמשכת של הנפט והתחזקות הדולר.

יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס, מציין כי "התחזקות הדולר בארץ נובעת קודם כל מהתערבות בנק ישראל במסחר לאחר שהשקל שוב שבר בסוף השבוע את שיא כל הזמנים ונתוני האין צמיחה שהתפרסמו שלשום זעזעו את כל המערכת והעירו אותה מתנומת הקיץ. מחזורי המסחר בתקופה זו דלילים יחסית עקב חופשת הקיץ ועל כן ביקושים או היצעים קטנים יחסית יכולים לגרום לתנועה חדה".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו, מציין כי "בזירה המקומית, יציאת רבים לחופשת הקיץ גוררת ל"עונת מלפפונים" הרגיעה בשווקים בארץ ובעולם גורמת לירידה ברף הרגישות כאשר מיעוט הפעילים והירידה בנפחי המסחר עשויים לגרום לכך שעסקות בהיקף מצומצם יגררו לתנודות שערים. בימים שכאלו בנק ישראל ומשרד האוצר הינם הגורמים המרכזיים ביצירת עודפי ביקוש לדולר ובפיחות השקל לעבר תחום המטרה הראשון 3.84-3.86 שקלים לדולר".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "פריצה מעל 3.84 תהיה משמעותית ועשויה לסמן את היציאה מתוך הדשדוש של הצמד מאז תחילת יוני. גם בעולם הדולר החל להתאושש מהירידה החדה שנרשמה בשבוע שעבר על רקע הפיחות שביצע הבנק של סין, ואולם המהלך של הדולר-שקל היה חריג למדי, כאשר הספקולנטים כנראה סבורים כי המהלך היורד קרוב למיצוי ומזהים הזדמנות ללונג. כרגע, בעולם, הדולר מטפס מעלה על רקע הירידה בחשש למלחמת מטבעות בעקבות הפיחות של היואן ובשעה שהמשקיעים חוזרים לעסוק בציפיות הריבית של הדולר. בהמשך השבוע צפויים לנו פרסומים של מדד המחירים לצרכן בארצות הברית והפרוטוקלים מישיבתו האחרונה של הבנק הפדרלי, שעשויים לתת רוח גבית מחודשת לדולר ולהשכיח את טראומת הפיחות הבנק הסיני".