טדי שגיא מאותת שמניית Conwert יקרה? מוכר החזקתו בחברה

רק במאי האחרון שגיא רכש 24.8% מחברת הנדל"ן האוסטרית תמורת כ-280 מיליון אירו, וכעת הוא מוכר את ההחזקה לחברת Adler בשווי כולל של כ-353 מיליון אירו - רווח "על הנייר" של כ-75 מיליון אירו

טדי שגיא, אחד המיליארדרים הישראלים הבודדים בעולם, ידוע ביכולתו לזהות את העיתוי הנכון למכור ולקנות. מניה, נכס נדל"ן או מה שזה לא יהיה. כעת הוא מבצע מהלך פיננסי נוסף שאולי יכול לאותת באיזו מניית נדל"ן מערב אירופית כדאי להשקיע.

שגיא, נזכיר, ביצע במאי האחרון השקעת ענק בחברת הנדל"ן האוסטרית Conwert. המיליארדר בן ה-43 רכש 24.8% מהון המניות שלה תמורת כ-280 מיליון אירו. שגיא ביצע את ההשקעה לאחר ש- Conwert נקלעה למאבק שליטה, והדפה מעליה הצעת רכש עוינת של מתחרתה הגרמנית Deutsche Wohnen. הצעה זו הייתה תוצר נלווה של מחלוקת שהתגלעה בין הנהלת החברה למשפחה השלטת בה, מחלוקת שהשפיעה לרעה על תפקודה ובסופה, במקביל למכירת גרעין השליטה, הודח מנכ"ל החברה, קלמנס שניידר, לאחר 15 חודשים בתפקיד.

Conwert (סימול מניה - CWI AV) היא אחת מחברות הנדל"ן למגורים המובילות בגרמניה ובאוסטריה, והיא נסחרת בבורסת וינה לפי שווי של 1.05 מיליארד דולר. בעת ההשקעה, טען שגיא כי "Conwert היא חברת נדל"ן איכותית ובעלת פוטנציאל רב. אנחנו נביא לה יכולות ניהול מהמעלה הראשונה יחד עם יציבות עסקית שתאפשר את פיתוח נכסיה והגדלת רווחיותה", אך נראה שאחרי שלושה חודשים הוא חושב אחרת.

שגיא מכר את החזקתו זו ב- Conwert לחברת נדל"ן למגורים גרמנית, Adler real estate, תמורת 355 מיליון אירו במזומן ואג"ח להמרה סחיר, דהיינו רווח "על הנייר" של 75 מיליון אירו. לפי הערכות שהגיעו לידי "גלובס", התמורה שיקבל שגיא מורכבת באופן הבא: 50 מיליון אירו במזומן במיידי; 128 מיליון אירו במזומן תוך מקסימום שנה לאחר שהרוכשת תשלים קבלת הלוואה מוסדית לצורך כך; ואג"ח להמרה סחיר של Adler בשווי של 175 מיליון אירו.

דהיינו, לפי ניתוח "גלובס" סך תמורה של 353 מיליון אירו, כלומר רווח "על הנייר" (בגלל האג"ח) של כ-75 מיליון אירו. האג"ח נושאות קופון של 0.5% וניתנות להמרה למניות רגילות של Adler (סימול מניה - ADL GR) לפי מחיר של 16.5 אירו למניה לאורך תקופה בת שלוש שנים. מניית Adler נסחרת כרגע בבורסת פרנקפורט לפי מחיר של כ-14 אירו ושווי חברה של 734 מיליון דולר. לפי הידוע, אג"ח אלו שוות ערך לכ-20% מהון המניות של הרוכשת בעת המרתן.

זו שעולה וזו שיורדת

מה זה אומר מבחינת שגיא? ובכן, שכנראה הוא מאמין יותר ביכולת של הנהלת Adler למנף את עסקיה מהיכולת של הנהלת Conwert לעשות דבר דומה. זה כנראה אומר שמניית Adler אטרקטיבית יותר ממניית Conwert, לפחות בעיני שגיא. זו האחרונה איבדה בשלושת החודשים האחרונים כ-3% בעוד שמניית Adler עלתה בכ-8%.

Adler היא אחת מחברות הנדל"ן הגדולות בגרמניה, והיא מחזיקה בלמעלה מ-50 אלף יח"ד בגרמניה. רכישה זו היא השנייה באסטרטגיית הקונסולידציה של החברה לאחר שרכשה את עמיתתה Westgrund.

לדברי שגיא, "אני מאמין ביתרון לגודל בשוק הנדל"ן הגרמני. Adler הרשימה מאוד בשנתיים האחרונות באמצעות ההשתלטות על שתי חברות נדל"ן קטנות יותר, Estavis ו-Westgrund. ביחד עם יכולת החברה לנהל עסקאות בנסיבות מיוחדות ובשל כך, אני מצפה ליהנות מההצלחות העתידיות של החברה. ההשקעה של Adler ב-Conwert יכולה רק לחזק את השתיים".

שגיא הוסיף שהוא מאמין של-Adler יש את הפוטנציאל להיות אחת מ-5 חברות הנדל"ן למגורים הגדולות בגרמניה. אקסל הרלוף, מנכ"ל Adler, מסביר כי "בעוד שאנחנו מתמקדים בנכסי מגורים בברלין ונכסים בדרג B באזורים בעלי חוסן כלכלי, ב-Conwertמתמקדים יותר בנכסי פרימיום באירופה. מכאן, שרכישת המניות תרחיב את טווח המיקוד של Adler גם להשקעה בנכסי פרימיום וכך תפיק תועלת מביזור נרחב יותר של נכסיה".