מניית היום: מזנקת כ-16% בעקבות הצלחה בניסוי פרה-קליני

חברת הביומד קדימהסטם דיווחה היום על הצלחה בניסוי פרה-קליני לטיפול במחלת ניוון שרירים סופנית (ALS) במודל חיות נוסף ■ החברה מתכוונת להתקדם שלב נוסף במגעים עם ה-FDA ולהגיש מסמך Pre-IND בשבועות הקרובים

יוסי בן יוסף / צילום: Studio-One
יוסי בן יוסף / צילום: Studio-One

חברת הביומד קדימהסטם דיווחה היום על הצלחה בניסוי פרה-קליני לטיפול במחלת ניוון שרירים סופנית (ALS) במודל חיות נוסף. לניסוי נרשמו תוצאות המעידות על יעילות הטיפול התאי של קדימהסטם למחלת ה-ALS.

לאור הסיום המוצלח של שלב הוכחת יעילות הטיפול התאי והתקדמות ניכרת בפיתוח המוצר, מתכוונת החברה להתקדם שלב נוסף במגעים עם ה-FDA ולהגיש מסמך Pre-IND בשבועות הקרובים.

במסגרת הניסוי, נבדקה יעילות הזרקת תאי תמך של המח (אסטרוציטים) המיוצרים בטכנולוגיה הייחודית של החברה מתאי גזע פלוריפוטנטיים. תאי גזע פלוריפוטנטיים הינם תאים בעלי יכולת התמיינות לכל סוגי התאים בגוף. תאי האסטרוציטים הוזרקו לנוזל חוט השדרה של חולדות-מודל למחלת ה-ALS והראו שיפור ניכר בתוחלת חיי החולדות.

הטכנולוגיה של קדימהסטם מאפשרת לייצר את האסטרוציטים אשר ישמשו לטיפול בחולים כמוצר מדף לאוכלוסיות גדולות של חולים. הזרקת התאים לנוזל חוט השדרה הינו הליך סטנדרטי אשר נעשה באופן שגרתי בבתי חולים ברחבי העולם. החברה מצאה כי ההזרקה לנוזל חוט השדרה מאפשרת את פיזור התאים לאורך מערכת העצבים המרכזית ובכך ביססה את שיטת החדרת התאים בטיפול העתידי בחולים.

המדען הראשי של קדימהסטם, פרופ' מישל רבל, מסביר כי "בנוסף להארכת חיי החולדות, חל שיפור מובהק בתפקודן המוטורי של החולדות המטופלות בהשוואה לחולדות שלא טופלו. יעילות הטיפול באה לידי ביטוי גם במדדים המצביעים על עיכוב בזמן התפרצות והתקדמות המחלה. הצלחת הניסוי מחזקת את כוונתנו לפתח ולייצר מוצר שישמש בעתיד כמוצר מדף ללא צורך בשימוש בחומרים מונעי דחייה. ביכולתו של טיפול החברה להשפיע על מהלך המחלה ולהאריך את תוחלת ואיכות החיים של החולים".

יוסי בן יוסף, מנכ"ל החברה ציין "לאחר הוכחת היתכנות ויעילות הטיפול במחלת ה-ALS אנו עומדים בחזית המגמה העולמית לתרפיה תאית במחלות חשוכות מרפא. התוצאות המצויינות סוללות עבורנו את הדרך לניסויים קליניים ומאפשרות לחברה את התחלת ייצור המוצר בתנאי ייצור נאותים (GMP). התוצאות מהוות לקדימהסטם אבן דרך משמעותית שתעזור לנו לקדם מהלכים אופרטיביים, עסקיים ואסטרטגיים בתחום זה".