דוח טוב לעזריאלי: רווח של רבע מיליארד שקל ברבעון השני

שווייו של נכס הדגל, מרכז עזריאלי, עלה ל-4.9 מיליארד שקל ■ עזריאלי נערכת לגיוס סדרת אג"ח נוספת, בהיקף של כחצי מיליארד שקל

יובל ברונשטיין /  צילום: אלי דסה
יובל ברונשטיין / צילום: אלי דסה

קבוצת עזריאלי ממשיכה להציג עוצמה בדוחותיה הכספיים. החברה סיימה את הרבעון השני של 2015 עם רווח נקי של כרבע מיליארד שקל (244 מיליון שקל) - נמוך בכ-5% מהרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד. בסיכום המחצית הראשונה של השנה רווחי ענקית הנדל"ן המניב הצטברו ל-432 מיליון שקל - ירידה של 7.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

למרות סימני ההאטה במשק, עזריאלי ממשיכה ליהנות מצמיחה בפרמטרים התפעוליים ובסיכום רבעוני הרווח התפעולי הנקי שלה (NOI) קפץ ב-9% ל-306 מיליון שקל, לצד עלייה של 5%, ל-294 מיליון שקל, שנרשמה בפרמטר זה בנכסים זהים. תזרים המזומנים השוטף (FFO) של עזריאלי מפעילות הנדל"ן המניב, עיקר פעילותה, קפץ ב-12% ל-217 מיליון שקל. האנליסטים התייחסו היום בחיוב לדוחות, והמניה התחזקה בכ-1% במהלך יום המסחר. בשנה האחרונה זינקה המניה קרוב ל-50%, והיא משקפת לעזריאלי שווי של כ-20 מיליארד שקל.

כמו בדוחות קודמים, גם הפעם עזריאלי מציינת כי "ההאטה בצמיחה הכללית במשק לא ניכרה בסביבתה העסקית או בתוצאותיה העסקיות והתפעוליות". יחד עם זאת, הקבוצה חווה על בשרה את השפעות התחרות בפריפריה. לגבי זירות פעילות אלה היא מציינת בין היתר כי נרשמה "ירידה ריאלית בדמי השכירות בעת חידוש חוזים בחלק מהנכסים עקב התגברות התחרות בעיקר באזור באר שבע והצפון (עקב מימוש אופציות על ידי השוכרים או חתימה על חוזים חדשים)".

בסיכום הרבעוני מייחסת עזריאלי את השיפור ברווחיות התפעולית לעלייה ריאלית בדמי השכירות בעת חידוש חוזים בנכסיה השונים, וכן לאכלוס הקומה השנייה שנבנתה בקניון איילון ברמת גן ולאיכלוס שטחים במרכז שלה בחולון. מנכ"ל הקבוצה, יובל ברונשטיין, אמר היום כי "עזריאלי ממשיכה להציג ביצועים טובים הבאים לידי ביטוי בהמשך הצמיחה המרשימה בפרמטרים התפעוליים. הפדיונות במחצית השנה עלו ומלבד הקניונים יש עלייה בדמי שכירות גם במשרדים".

עזריאלי צרפה לדוחות הערכת שווי שבוצעה לנכס הדגל שלה, מרכז עזריאלי, שערכו עלה מסוף 2014 ב-1.5% והגיע ל-4.9 מיליארד שקל. במקביל לדוחות עדכנה החברה על תוכניות לגיוס סדרת אג"ח נוספת, בהיקף של כחצי מיליארד שקל. האג"ח זכו בדירוג AA מחברת S&P מעלות. בחודשים האחרונים הנפיקה עזריאלי לראשונה סדרת אג"ח, בהיקף מצטבר של קרוב ל-1 מיליארד שקל.

עזריאלי מחזיקה ב-15 קניונים ומרכזים מסחריים (המהווים את עיקר פעילותה), 11 נכסי משרדים ואחרים, 8 פרויקטים בהקמה ו-6 נכסים מניבים בחו"ל. החברה חולשת על שטחי השכרה בהיקף של 840 אלף מ"ר, ושטחי הקמה של 507 אלף מ"ר נוספים.

בנוסף לפעילות הנדל"ן שלה, עזריאלי מחזיקה במספר השקעות גדולות נוספות, ובראשן החברה הבת גרנית הכרמל, שעסקיה הועמדו למכירה, ובאחרונה חתמה על הסכם למכירת סופרגז ליבואנית מוצרי החשמל תדיראן. אם העסקה תצא לפועל היא תניב לעזריאלי תמורה בהיקף כולל של כ-430 מיליון שקל. בדוחות מעדכנת עזריאלי כי "אין ודאות שהמו"מ יבשיל לכדי הסכם מפורט".

בנוסף לסופרגז, גרנית הכרמל העמידה על המדף גם את חברת תחנות הדלק סונול, שסיכמה את הרבעון השני עם ירידה של 20% בהכנסות לכ-1 מיליארד שקל, בעקבות ירידת מחירי הדלק. ברווח התפעולי רשמה חברת הדלק צניחה של 39%, ל-25 מיליון שקל, בעיקר בהשפעת הפסדי מלאי בעקבות ירידת מחירי הנפט והשפעות מט"ח, לצד עלייה בהוצאות.

בידי עזריאלי גם קרוב ל-5% ממניות בנק לאומי, ששויין ברבעון השני עלה ב-182 מיליון שקל ליותר מ-1.1 מיליארד שקל, ו-20% ממניות לאומי קארד, בשווי של קרוב ל-600 מיליון שקל.

פילוח רווחי עזריאלי 19.8.15
 פילוח רווחי עזריאלי 19.8.15