עבודות הרכבת הקלה: גשר מעריב ייהרס ביום שישי בבוקר

המשטרה הודיעה היום (ד'), כי פיצוץ גשר מעריב בתל אביב, במסגרת עבודות הרכבת הקלה, יבוצע ביום שישי הקרוב בשעה 6:00 בבוקר. שר התחבורה ישראל כץ, יגע לאזור העבודות וילחץ על הכפתור שיוביל לפיצוץ. אישור סופי צריך להתקבל ממשרד הכלכלה שיאשר לקבלנים להוסיף משקל של חומר נפץ, ואילו הציבור יוכל להגיע ולצפות בקריסת הגשר במתחמים ייעודיים.

החל מהיום בשעה 16:00 תיאסר כניסת אוטובוסים לציר בגין בין החשמונאים לרכבת, זאת עקב תחילת העבודות וטעינת חומר הנפץ. רשימת הכבישים שייחסמו היום בעקבות הפיצוץ: תיחסם התנועה בין רחוב מנחם בגין-הרכבת לכיוון צפון, כולל נת"צ. תיחסם התנועה בין הרח' מנחם בגין-החשמונאים לכיוון דרום, כולל נת"צ. תיחסם התנועה בין רחוב מנחם בגין-דוד חכמי. תיחסם התנועה בין רחוב המסגר-יצחק שדה לכיוון גשר מעריב. תיחסם גם התנועה בין רחוב לינקולן-סעדיה גאון לכיוון גשר מעריב. חסימת תנועה תבוצע גם מרחוב יהודה הלוי-מזא"ה לכיוון מנחם בגין, ותהיה חסימת תנועה מחניון בית רובינשטיין לרחוב מנחם בגין. חסימת תנועה מרח' המסגר-התעשיה לכיוון מנחם בגין. תחבורה ציבורית שעוברת כיום על ציר בגין (6 קווי אוטובוס של חברת דן) תופנה לרחוב המסגר.

כך יבוצע פיצוץ הגשר

כך מתארת החברה המבצעת את ההליך הצפוי: לאור נתוני הגשר שמיועד להריסה, הממדים והמרחק מהמבנים שכנים, התכנון הוא להוריד את הגשר קרוב לקרקע על ידי הריסה מבוקרת של הניצבים הגבוהים. ההקרסה תתבצע על ידי הריסה מבוקרת של שמונה ניצבים מכלל ארבע עשר הניצבים. הניצבים המיועדים להקרסה הם רק אלו שגבוהים משני מטרים: בצד דרום: ניצבים מס' 4, 5 ו-6 ובצד צפון: ניצבים מס' 7, 8, 9, 10 ו-11 (ראו גם תרשים).

במרכז כל ניצב המיועד להקרסה, יתווסף "חלון" על מנת לייצר החלשה מבנית מקדימה שמאפשרת הקטנה של כמויות חומרי הנפץ. הקרסת הניצבים תתבצע ברצף, אחד אחר השני, מכיוון צפון לדרום. כל קטע בטון שייטען לפיצוץ יכוסה במיגון קולטי נתזים ורשת בשכבה מתאימה, כך שתימנע לחלוטין סכנה של שברי בטון שיעופו מההדף (רגמות, בעגה המקצועית). כמות חומר הנפץ שתיטען בכל קדח תהיה מדויקת ותוגבל לעוצמה הנדרשת לשבירת הבטון מסביב לקדח בלבד. פירוק כל שאר הגשר יבוצע אחר כך על פני הקרקע עם ציוד מכני מתאים.