הפסד רבעוני של 14 מיליון שקל לאלביט הדמיה ברבעון השני

בעקבות ההפסדים התכווץ ההון העצמי של אלביט הדמיה בסוף יוני ל-34 מיליון שקל בלבד, לעומת 232 מיליון שקל בסוף השנה שעברה

רון הדסי / צילום: תמר מצפי
רון הדסי / צילום: תמר מצפי

חברת ההחזקות אלביט הדמיה סיימה את הרבעון השני של 2015 בהפסד של 14 מיליון שקל, שהשלים הפסד מצטבר של 97 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה. להפסד במחצית הראשונה תרמו בין השאר הפחתה של 21 מיליון שקל בשווי קניון פלזה בעיר ליברץ שבצ'כיה, ומחיקה של 6 מיליון שקל בגין מכירת קניון קורגאון בעיר פונה שבהודו. בעקבות ההפסדים התכווץ ההון העצמי של אלביט הדמיה   ל-34 מיליון שקל בלבד בסוף יוני, לעומת 232 מיליון שקל בסוף דצמבר 2014.

לאלביט הדמיה ארבע פעילויות מרכזיות: החזקה בקרקעות לבנייה בהודו, הפעלת מלון רדיסון בלו בבוקרשט, החזקה ב-45% ממניות פלאזה סנטרס, שמקימה ומפעילה קניונים במזרח אירופה, והחזקה של 83% במניות אלביט מדיקל, שמחזיקה באינסייטק וגמידה סל. מתחילת השנה מכרה החברה את החזקותיה בשני מלונות באנטוורפן שבבלגיה, בעוד שפלזה סנטרס מכרה כאמור את הקניון שהקימה בהודו.

במרץ אשתקד השלימה אלביט הדמיה הסדר חוב ענק עם נושיה, במסגרתו נמחקו לנושים חובות בהיקף של כ-1.8 מיליארד שקל, תמורת הקצאת מניות בחברה. למרות הסדר החוב, נותרו לאלביט הדמיה חובות של כ-850 מיליון שקל למחזיקי האג"ח ולבנק הפועלים, אותם היא נדרשת לפרוע ב-2017-2019.

לדברי החברה, אמור חוב זה להיפרע מתוך המזומן שבקופה (כ-137 מיליון שקל נכון לסוף יוני), מזומנים בהיקף של 126 מיליון שקל שאמורים להיווצר ממימון מחדש למלון בבוקרשט, וכן ממכירת מניות של אלביט מדיקל או של החברות הבנות שלה.