רווחי איסתא קפצו ב-56% ל-18 מיליון שקל ברבעון השני

תזרים המזומנים עלה והסתכם ב-41.3 מיליון שקל

חברת התיירות איסתא רשמה ברבעון השני של השנה זינוק של 56% ברווח הנקי שלה לרמה של 18.4 מיליון שקל, בעוד ההכנסות נותרו יציבות סביב 134 מיליון שקל.

הסיבה לקיפאון בהכנסות היא הפסקת פעילות איסתא סטייל, אשר קוזזה בחלקה מעלייה בהכנסות מפעילות הנדל"ן של החברה, וכן לירידה החדה במחירי הטיסות לחו"ל עקב הצניחה במחיר הדלק.

הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם ב-59.6 מיליון שקל, עלייה לעומת 58.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תזרים מזומנים מפעילות שוטפת עלה ל-41.3 מיליון שקל מ-36.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

"אנחנו ממשיכים ליישם בהצלחה את האסטרטגיה העסקית לגיוון מקורות ההכנסה באמצעות פעילות נדל"ן ויצירת סינרגיה בין תחומי הפעילות של החברה", אמר שחר בוצר, יו"ר איסתא. "הודות לכך מעל מחצית מהכנסות החברה ברבעון הן מתחום הנדל"ן, תוך גידול מתמשך בהיקף פעילותנו. אנו מעריכים כי החלטתנו לבנות תיק נדל"ן מניב וסינרגטי לתחום התיירות, תוביל לצמיחה בתזרים המזומנים מפעילות הנדל"ן.

"בהתאם לאסטרטגיה זו, בכוונתנו להגיע תוך שנתיים לתיק נדל"ן מניב בהיקף של כ-600 מיליון שקל, אשר יתרום לחברה הכנסות של 25-30 מיליון שקל לשנה לפני מס. אנו ממשיכים להיות מחויבים לבעלי המניות של החברה, והתוצאות הכספיות והתזרים החזק תומכים בחלוקת דיבידנדים. מתחילת 2015 חילקנו סך כולל של כ-15.9 מיליון שקל, וכעת אנו מכריזים על דיבידנד נוסף, בהיקף של למעלה מ-13 מיליון שקל. אנו מאמינים כי צמיחה בתחום התיירות במקביל להבשלת תיק הנדל"ן של החברה תמשיך לייצר ערך לבעלי המניות שלנו".

איסתא תחלק דיבידנד של 13.3 מיליון שקל ב-17 בספטמבר, כאשר היום הקובע הינו ב-30 באוגוסט.