גאדג'טים: One Plus 2 - סמארטפון טוב, אך לא מספיק זול

כשמסתכלים על המחיר, מסתמנת תמונה פחות מוצלחת לסמארטפון החביב ■ המחיר בחו"ל אמנם אטרקטיבי יותר, אבל בארץ יש מכשירים טובים לא פחות וגם במחירים נמוכים יותר

חברת One Plus השיקה בשנה שעברה את דגם One וזכתה מיד ליחסי ציבור גדולים. הסיבה היא האסטרטגיה השיווקית של החברה, שהתבססה על מערכת הזמנות שאיפשרה ללקוח לרכוש את הסמארטפון רק על-ידי הזמנה שקיבל מחבר. כל אדם שקנה את הסמארטפון קיבל 5 הזמנות. הדגם הגיע עם חומרה גבוהה ומחיר אטרקטיבי של 300 דולר (בארץ המחיר הפך ל-2,000 שקל), מה שהעניק למכשיר את התואר קוטל מכשירי הדגל. הדגם החדש - 2, החל להימכר לאחרונה דרך אתר צ'יינה ביי, כאשר במהלך חודש ספטמבר הוא אמור להגיע גם לחנויות הפיזיות.

ממשק: הממשק של וואן פלוס הוא Oxygen 2, המבוסס על אנדרואיד בגרסת לוליפופ (5.1.1). אוקסיג'ן זהה כמעט לחלוטין לאנדרואיד, עם מעט מאוד תוספות. השינויים בממשק הם בהצגת אנשי הקשר אליהם מתקשרים לעיתים קרובות ואת האפליקציות שבהן מרבים להשתמש. המסך הזה מופיע כאשר מחליקים את עמוד הבית לצד ימין. היצרנית שילבה בממשק אפשרות להפעלת הפנס בזמן שהצג כבוי באמצעות ציור האות V. ניתן גם להעיר את המכשיר בהקשה כפולה עם האצבע על הצג. מעבר לזה, בחלק התחתון של המסך מופיעים שלושה כפתורי מגע, הימני הוא לפתיחת אפליקציות הרצות ברקע, השמאלי לחזרה אחורה והאמצעי מספק גישה לעמוד הבית. לא מדובר בכפתורים פיזיים. ניתן לתכנת את המיקום שלהם ימין או שמאל לפי בחירת המשתמש. כפתור הבית סובל מהשהייה קלה עד שהמכשיר חוזר למסך הבית. לפעמים זה מפריע, כי התחושה שהמכשיר לא מגיב.

עיצוב ומידות: ה-2 הוא סמארטפון יפה, בעיקר בגלל עיצובו המחוספס והמיוחד של גב המכשיר, הנותן תחושה של בד ואף ניתן להחלפה. החברה שילבה כפתור צדדי למעבר למצב שקט במכשיר (דומה לכפתור הרטט באייפון).

המכשיר לא קל - 175 גרם, אבל חלוקת המשקל נותנת תחושה שהוא שוקל פחות. העובי עדיין במסגרת קטגוריית המכשירים הדקים - 9.9 מ"מ.

אבטחה: החברה שילבה מנגנון זיהוי טביעת אצבע בכפתור בחזית המכשיר. המנגנון הזה עובד בדרך כלל בצורה מהירה וחלקה, אבל לאחר מספר ימי שימוש הוא מתחיל לגמגם והמכשיר לא תמיד מזהה את האצבע.

מסך: כדי להוריד את מחיר המכשיר, וואן פלוס לא ציידה אותו במסך 2K כמו בסמארטפוני הדגל של היצרניות הדרום קוריאניות. ה-2 כולל מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD. מדובר במסך מוצלח עם חדות מספקת, תאורה אחורית טובה וצבעים נעימים. בקיצור, כל מה שצריך במסך סלולרי.

חומרה: הביצועים לא מאכזבים. יש כאן מעבד סנפדרגון 810 של קוואלקום עם שני מעבדי ארבע ליבות הפועלים במקביל במהירות 1.56 ג'יגה הרץ ו-1.82 ג'יגה הרץ עם 4 ג'יגה זיכרון עבודה. מדובר באחד המכשירים הבודדים בשוק (מלבד זנפון 2 של אסוס ונוט 5 של סמסונג) המציעים זיכרון עבודה בנפח הזה. ה-2 כולל זיכרון פנימי בנפח 64 ג'יגה (יש גם גרסת 16 ג'יגה). הוא לא כולל אפשרות להרחבת הזיכרון באמצעות כרטיס, אבל הוא כן כולל הפעלה של שני כרטיסי סים במקביל, לצורך שימוש בשני קווים סלולריים. המכשיר תומך ברשתות סלולר מדור 4.

מצלמה: ממשק המצלמה פשוט מאוד, אבל כולל אופציה כמו צילום HDR לצילום תמונות במקומות עם תאורה בעייתית (שילוב של מספר חשיפות). אופציה חביבה להפעלת המצלמה במהירות, היא ציור של עיגול על הצג שהוא כבוי. המצלמה מגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל, התמונות טובות, הצבעים חמים ונעימים לעין, אבל התמונות לא מספיק חדות ולפעמים צילום במקום סגור יוצר תמונה מעט מאכזבת.

סוללה: וואן פלוס עברו למחבר מסוג USB Type-C. היתרון הוא שניתן לחבר את כבל ההטענה משני הכיוונים מבלי לטעות בכיוון. החיסרון הוא שעכשיו צריך להחליף את כל הכבלים והמטענים שכבר קיימים אצל המשתמש בבית. וואן פלוס לא שילבה מנגנון טעינה מהיר במכשיר והטעינה יחסית איטית. זמן העבודה של הסוללה במקרים הטובים סביר ושורד עד סוף היום ובמקרים אחרים נגמר בשעות אחר הצהריים-ערב. הסוללה בקיבולת 3300 מיליאמפר שעה ולא ניתן להסירה.

בשורה התחתונה: וואן פלוס 2 לא זול בכלל בארץ, ואפילו יקר. כשמסתכלים על המחיר, מסתמנת תמונה פחות מוצלחת לסמארטפון החביב. המחיר בחו"ל אמנם אטרקטיבי יותר, אבל בארץ יש מכשירים טובים לא פחות וגם במחירים נמוכים יותר.

מחיר: 2,550 שקל דרך אתר צ'יינה ביי, כולל שנתיים אחריות (גרסת 64 ג'יגה).

ציון: 8.5.