עידוד מיחזור המשכנתאות לזכאים האורך שוב - עד סוף השנה

המהלך נועד לעודד את ציבור לווים נוסף לבדוק אופציית חיסכון של אלפי שקלים

דודו זקן / צילום: איל יצהר
דודו זקן / צילום: איל יצהר

משרד הבינוי והפיקוח על הבנקים מאריכים את מהלך עידוד מיחזור המשכנתאות לזכאים עד ל-31 בדצמבר. בהודעה שמסר בנק ישראל נמסר כי תקופת ההארכה נוספת נעשתה בהתאם להחלטת משרד הבינוי והפיקוח על הבנקים - לאור חשיבות המהלך בעיניהם, ובו הם קוראים לציבור זכאים נוסף לפנות לקבלת מידע, ולבדוק את כדאיות המיחזור באמצעות פנייה לסניפי הבנקים או כניסה לאתרי האינטרנט של בנק ישראל ומשרד הבינוי.

בהודעה מודגש כי לווים רבים יגלו כי מיחזור המשכנתא יוכל להביא לחיסכון של אלפי שקלים לאורך תקופת המשכנתא. ההודעה מגיעה כשבוע לאחר פרסום דוחות הרבעון השני של חמשת הבנקים הגדולים, המעידים על גידול חד באשראי הצרכני של ציבור נוטלי המשכנתאות (11%) והכפלת היקף המשכנתאות שמוחזרו (ביחס לרבעון המקביל אשתקד).

ב-30 בדצמבר 2014 הודיע משרד הבינוי, בשיתוף עם בנק ישראל, על קידום מהלך לעידוד פירעון מוקדם, או מיחזור, של הלוואות משכנתא של המדינה לזכאים. הלוואות אלו ניתנו בריביות גבוהות מאלו שנהוגות כיום בשוק המשכנתאות, ובהתאם למהלך כאמור, לווים שנטלו אותן, רשאים לפרוע את ההלוואה, או למחזר אותה, כאשר העמלה היחידה שתיגבה היא עמלת שינוי תנאי ההלוואה, שלא תעלה על סך של 120 שקל.

יש לציין כי המהלך כיום כדאי אף יותר, שכן בהתאם לחוזר שפרסם אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, חברת הביטוח בה מתנהלת פוליסת ביטוח חיים שנרכשה אגב הלוואת משכנתא, תאפשר ללווה המבקש למחזר את המשכנתא, להמשיך את הכיסוי הביטוחי הקיים באותם תנאים, ללא צורך בחיתום רפואי.