מניית היום: מזנקת 10% בעקבות הזרמת הון משמעותית

חברת הביומד איתמר וקרן ויולה פרייבט אקוויטי התקשרו בהסכם השקעה ולפיו ויולה תשקיע באיתמר מדיקל סכום כולל של עד 28.4 מיליון דולר

חברת הביומד איתמר  וקרן ויולה פרייבט אקוויטי התקשרו בהסכם השקעה ולפיו ויולה פרייבט אקוויטי תשקיע באיתמר מדיקל סכום כולל של עד 28.4 מיליון דולר. ויולה פרייבט אקוויטי תהפוך בכך לבעלת המניות הגדולה ביותר באיתמר מדיקל. 

בהתאם להסכם ההשקעה, איתמר מדיקל תקצה לויולה פרייבט אקוויטי מניות במחיר של 1.449 שקל למניה, מחיר הסגירה בבורסה אתמול, בכפוף להתאמות ובתמורה כוללת של 24.1 מיליון דולר. בנוסף, תקצה איתמר מדיקל לויולה פרייבט אקוויטי, ללא תמורה נוספת, כתבי אופציה לא סחירים לרכישת מניות  נוספות בשיעור של 50% מהמניות שיוקצו לה תמורת תוספת מימוש של 1.642 עד 1.745 שקל למניה.

שווי השוק של איתמר בבורסה עומד על כ-260 מיליון שקל כך שמדובר בדילול מהותי לבעלי המניות הקיימים, לצד הזרמת ההון הגדולה לקופת החברה. 

במקביל, הודיעה איתמר מדיקל כי הגיעה להסכמה עם ויולה פרייבט אקוויטי ולפיה תפעל להצעת זכויות לבעלי המניות הקיימים בחברה לגיוס של עד 5.9 מיליון דולר נוספים בתנאים דומים לאלו שניתנו לויולה פרייבט אקוויטי, ולאחר שניתנה מחויבות מצד ויולה פרייבט אקוויטי להשלים כל סכום שלא ימומש בזכויות עד לסך השקעה כולל של 28.4 מיליון דולר.

בהמשך לכך, איתמר מדיקל מדווחת כי קיבלה מבעלי המניות העיקריים בחברה, מדטרוניק, ד"ר גיורא ירון ומרטין גרסטל, הודעה על כוונתם להמיר למניות את ההלוואות שנתנו לחברה במסגרת סבב גיוס זה בהיקף של כ-1.6 מיליון דולר, מה שיביא את סך ההשקעה בחברה ל-30 מיליון דולר.

שווי השוק של איתמר בבורסה עומד על כ-260 מיליון שקל כך שמדובר בדילול מהותי לבעלי המניות הקיימים, לצד הזרמת ההון הגדולה לקופת החברה.  

ויולה פרייבט אקוויטי ובעלי המניות העיקריים הסכימו כי המניות שיוקצו לטובתם במסגרת סבב גיוס זה  והמניות הקיימות שבבעלותם תהיינה חסומות לתקופה של 18 חודשים. 

כחלק מהשלמת ההשקעה צפויים להצטרף לדירקטוריון איתמר מדיקל יונתן קולבר, שותף כללי בויולה פרייבט אקויטי ומנכ"ל קונצרן כור בעבר וכן סמי תותח, שותף כללי בקרן ויולה פרייבט אקוויטי ומראשי אמדוקס בעבר.   

איתמר מדיקל מפתחת, משווקת ומוכרת מכשירים רפואיים לא פולשניים לאבחון מחלות קרדיולוגיות והפרעות נשימה בשינה.