בעלי המניות של מיילן הצביעו בעד עסקת הרכש של פריגו

החברה הודיעה כי בכוונתה להגיש בשבועות הקרובים הצעת רכש רשמית לפריגו ■ יו"ר מיילן רוברט קורי: "בטוחים שבעלי המניות של פריגו יתמכו בעסקה" ■ ההצבעה במיילן התקבלה למרות שחברת הייעוץ למוסדיים המליצה לפני שבועיים לבעלי המניות להתנגד לעסקה

רוברט קורי / צילום: בלומברג
רוברט קורי / צילום: בלומברג

חברת התרופות מיילן  הודיעה היום (ו') כי בעלי המניות שלה אישרו ברוב של יותר מ-65% את הצעת הרכש שלה לפריגו  ובכוונתה להגיש בשבועות הקרובים הצעת רכש רשמית.

"אני מעריכים את תמיכת בעלי המניות שלנו ברכישת פריגו ובאסטרטגיה שאנו מובילים", אמר יו"ר מיילן רוברט קורי. "אנו מאמינים שהתמיכה של בעלי המניות מבטאת את ההבנה שלהם ברציונל האסטרטגי ובפוטנציאל ליצירת ערך במיזוג שבין מיילן לפריגו. אנו נגיש הצעה רשמית לפריגו בשבועות הקרובים ובטוחים שבעלי המניות שלה יתמכו גם הם בעסקה הזו", לדברי קורי.

נזכיר, מיילן מבקשת להשתלט על פריגו בעסקה של כ-30 מיליארד דולר, אולם דירקטוריון פריגו מתנגד לכך בנחרצות. מיילן נדרשת כעת להיענות של 50% מבעלי המניות של פריגו לצורך שליטה בחברה, או 80% להשגת בעלות עליה.

תוצאות ההצבעה שנערכה היום בקרב בעלי המניות של מיילן, התקבלו בניגוד להערכתה של חברת הייעוץ למוסדיים ISS שהמליצה לפני כשבועיים לבעלי המניות של מיילן להתנגד לעסקה. ב-ISS, שהיא חברת הייעוץ הבולטת בארה"ב, כתבו כי "לאור העובדה כי ההצעה תייצר דילול משמעותי ואין בה כמעט מינוף להשגת התוצאה האופטימלית", וכן "בשל האי-ודאות הרבה בנוגע לתהליך ולזמן הארוך לפני שהעסקה תוסיף לרווח" - תמיכה בהצעה איננה מוצדקת.