אשטרום: צמיחה של כ-10% בהכנסות ברבעון השני

הרווח התפעולי ברבעון גדל בכ-75% לכ-68.5 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי של כ-39.2 מיליון שקל ברבעון המקביל

רמי נוסבאום / צילום: תמר מצפי
רמי נוסבאום / צילום: תמר מצפי

קבוצת אשטרום פרסמה את תוצאות הכספיות לסיכום הרבעון השני של שנת 2015. הקבוצה סיימה את הרבעון עם צמיחה של כ-10% בהכנסות לכ-761.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-693.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

סעיף ההכנסות הושפע מעלייה של כ-10% במגזר הקבלנות והתשתיות בישראל, מעלייה של כ-9% במגזר התעשיות, ומנגד הושפע לשלילה בעיקר כתוצאה מקיטון בהכנסות ממגזר יזמות נדל"ן למגורים בישראל (אשדר) ובמגזר קבלנות ותשתיות בחו"ל. הקבוצה מציינת, כי ברבעון השני נרשמה עלייה משמעותית בפעילות בשוק הנדל"ן, הן למגורים והן בשוק שאינו למגורים, ובהמשך לכך, צבר הזמנות הקבוצה בתום הרבעון השני של השנה עמד על כ-6 מיליארד שקל.

הרווח הגולמי של אשטרום ברבעון עלה לכ-117.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-95.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון גדל בכ-75% לכ-68.5 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי של כ-39.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי עלה לכ-9% , לעומת שיעור רווח של כ-5.7% בתקופה המקבילה אשתקד.

בשורה התחתונה סיימה קבוצת אשטרום את הרבעון עם צמיחה ברווח המיוחס לבעלי המניות שהסתכם בכ-12.3 מיליון שקל , בהשוואה להפסד של כ-3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. סך הרווח הנקי טיפס לכ-21.4 מיליון שקל, לעומת כ-9.8 מיליון שקל ברבעון השני של 2014.

רמי נוסבאום, יו"ר דירקטוריון קבוצת אשטרום, מסר: "אנו נמצאים בתקופה שבה מסתמנת הבשלה של פרויקטים משמעותיים שהוחל בביצועם, ואנו מעריכים שהדבר יבוא לידי ביטוי בתוצאות העסקיות במהלך הרבעונים הבאים. בנוסף, אנו צופים עלייה בהיקף המכרזים בתחומי הנדל"ן, התשתיות והזכיינות בהם קיים פוטנציאל עסקי עבור הקבוצה, ומאמינים, כי הסינרגיה בין חברות הקבוצה, בשילוב עם המוניטין הרב שיש לה בשווקים בהם היא פועלת, יסייעו לנו להמשיך ולהגדיל את היקפי הפעילות והרווחיות גם בשנים הבאות".