ראש הממשלה בנימין נתניהו לתלמידי כיתה א': תהיו ציונים

נתניהו: "אנחנו רוצים מצוינות וציונות. שגם תהיו אזרחים נאמנים של המדינה, אבל גם תצליחו בזכות עצמכם לעשות המון דברים" ■ "אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לשלום. החמאס מלמד את הילדים שלו את ההיפך מהשלום והוא מנסה מדי פעם לירות עלינו, עליכם"

בנימין נתניהו / צילום: חיים צח-לע"מ
בנימין נתניהו / צילום: חיים צח-לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום לתלמידי כיתה א' החדשים שהצטרפו למערכת החינוך, וקרא להם להיות ציונים. "אנחנו רוצים שתהיו תלמידים מצטיינים ואנחנו רוצים שתהיו גם ציוניים. אנחנו רוצים מצוינות וציונות. שגם תהיו אזרחים נאמנים של המדינה, אבל גם תצליחו בזכות עצמכם לעשות המון דברים", אמר נתניהו.

ראש הממשלה ביקר ביומה הראשון של שנת הלימודים תשע"ו בבתי הספר היסודיים "אמירים" באשדוד, ו"רמת כרמים" באשקלון, שם השתתף גם שר החינוך בנט.

בין היתר נתניהו אמר באשקלון, כי "השיעור הראשון בכיתה א' היה 'שלום כיתה א', בדגש על השלום. אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לשלום. כמה קילומטרים מכאן, החמאס מלמד את הילדים שלו את ההיפך מהשלום והוא מנסה מדי פעם לירות עלינו, עליכם. והמדיניות שלי היא ברורה - אפס הבלגה, אפס הכלה, אפס סובלנות לטרור. אנחנו מגיבים על כל ירי לשטחנו, אם בפעולות גלויות ואם בפעולות סמויות, ואנחנו גם מסכלים טרור, כפי שעשינו אתמול בג'נין.
אנחנו רוצים בשלום, אבל קודם כל עלינו לשמור על הארץ שלנו, לשמור על הילדים שלנו, לשמור עליכם. זו המחויבות הראשונה שלנו - הביטחון שלכם ילדים".

"אנחנו רוצים שתלמדו, תרחיבו את הדעת, שתדעו לקרוא ולכתוב, לקרוא את התנ"ך, וגם לחבר דברים חדשים - זה אומר שתדעו מתמטיקה ומדעים", הוסיף ראש הממשלה. "תהיו לא רק מצוינים - תהיו גם ציוניים. יש לנו רק את הצבא והארץ הזו, אנחנו צריכים לשמור עליה".

לפני הביקור באשקלון, נתניהו ביקר בבית הספר באשדוד, ולימד את הילדים את השיעור הראשון. גם במהלך השיעור בכיתה א' באשדוד אמר ראש הממשלה לתלמידים כי הוא רוצה שיהיו ציוניים: "אנחנו רוצים שתיהנו ממצוינות ומציונות. זה שני הדברים שאנחנו רוצים", אמר נתניהו.

"שתדעו לשחק כדורגל זה טוב, אולי לפתור בעיות בחשבון יותר טוב, אולי לכתוב חיבור בעברית יותר טוב. כל הדברים האלה ואולי גם לדעת אנגלית יותר טוב... חשוב שתהיו חברים טובים אחד לשני. חשוב שתהיו חברים טובים. שיהיה לכם הרבה בהצלחה".