קבוצת WPP מכוונת למזרח: רוצה להגדיל את הפעילות בסין

רכשה מספר סוכנויות פרסום בכלכלה השנייה בגודלה בעולם

מרטין סורל / צילום: רויטרס
מרטין סורל / צילום: רויטרס

קבוצת הפרסום הגדולה בעולם, WPP, שדיווחה באחרונה על גידול של 6.8% במחצית הראשונה בפעילות שלה בצפון אמריקה, מכוונת להגדלת הכניסה שלה לשוק הסיני - כך אישר מנכ"ל הקבוצה, מרטין סורל, בשיחה עם אנליסטים.

לדברי סורל, "כדי לשרוד בשוק הפרסום של היום, צריך להיות אופטימיים. כשאני מדבר עם לקוחות או בכירים בקבוצות פרסום אחרות, אני כל הזמן שומע שהמצב מצוין. המציאות היא כמובן שונה מכל ההצהרות האלה".

סורל גם התייחס לשורת המכרזים האחרונה בתחום רכש המדיה, שפורסמו על-ידי לקוחות גדולים, ואמר כי מדובר ב"צונאמי", אך שמצב הקבוצה ביחס אליהם הוא חיובי.

בחלוקה לפי אזורים דיווחה WPP כי הפעילות באסיה, אמריקה הלטינית, אפריקה והמזרח התיכון עלתה ב-6.9% במחצית הראשונה של השנה, וכי הפעילות במערב אירופה ירדה ב-8.1%, אם כי בבריטניה נרשמה דווקא עלייה של 9.7%.

לגבי הפעילות בסין אמר סורל: "הפוקוס על סין הוא חשוב ביותר, מכיוון שזו הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. התחושה שלי היא שהחברות המקומיות במדינה מצליחות יותר מהחברות הבינלאומיות, בעיקר בגלל שהחברות הבינלאומיות נאלצות לפזר את המאמצים שלהן על גבי שווקים רבים. העובדה שיש לנו סוכנויות מקומיות בסין היא יתרון עבורנו. הסוכנויות הללו מהוות כיום 40% מהפעילות שלנו במדינה".